Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.09.2011 10:40 - Битието определя съзнанието или какво се случва в БГ?
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 11627 Коментари: 36 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

Живеем в сюрреализъм. Това, което е, не е онова, което ни обясняват, че ни се случва. Нито трите класически власти – държавна/местна, полиция и съд, нито четвъртата – МЕДиЯДта.

България се бунтува, защото е гневна. А гневът е нелицеприятен и определено „расистки”. Отдавна сме се разделили на две „раси” – „цигани” и „автохтонно население”. Циганин не е етническа титла, това е краткият „етикет” за състояние на битието и съзнанието. „Циганинът” е номад, певач, крадец и гадател на бъдещето. „Циганинът” не работи, а живее на гърба на другите. Така мисли мнозиноството от хората в БГ. „Циганин” е кратка емоционална сигла-морална оценка. Грозна и силна като звучен шамар. Много български политици открито или под сурдинка са определяни като „цигани”. „Циганизацията” на България е съвременен рефрен, който с болка се употребява от хора с най-различен социален статус, партийна принадлежност, етнически произход или вероизповедание. Контекстът в употребата на горните две понятия често се размива и се превръща в еднозначна крайна оценка какво НЕ ИСКАШ ДА БЪДЕШ. И колкото и да е странно, „расистките” скандирания „Циганите на сапун” започват да придобиват едно друго значение, далеч от първосигналното окачествяване като „недопустимо” в едно цивилизовано общество, държащо на човешките права и тези на малцинствата. То е зов за „вътрешно очистване”, по-скоро индивидуално, отколкото групово. Далеч съм от мисълта, че повечето хора осъзнават какво са изкрещели по площадите. Че си дават сметка за този подсъзнателен подтик, който ги е накарал да излязат и изкрещят болката си заедно, да хвърлят камъни и да рушат.

Колкото и да е реално всичко случващо се, далеч повече то е символно. То е бунт, неосъзнат като всеки бунт, срещу порядки, които се налагат като „новите ценности”: че човешкият живот е нищо – независимо дали физически отнет или в непрекъснат стрес и денонощно оглеждане и  себепазене срещу „неизвестен извършител”, че силата на „парите” е по-голяма от моралната сила, че „справедливост” е кухо юридическо понятие без реална стойност, защото „доказателствата” и „свидетелите” рядко „издържат” в съда...

Казват, че гневът не е добър съветник. Но ако не ти е останало нищо друго освен гняв? Хората излязоха да излеят гнева си. Но всички ги е страх да кажата истината – и участващите в метежите, пардон демонстрациите, и баш управляващите + кандидат управляващите. Наричат спонтанните протести как ли не – прозлезли от „битов” скандал или по повод на „криминален” случай, етнически сблъсък с политически нюанси (някой бил „яхнал” и отвел „мръсната пяна” да върти предизборната му мелница), та даже и социални? Всъщност проблемът е дълбоко политически – в кризата на един политически модел, издълбал дълбока пропаст между управлявани и управляващи. В липсата на адекватно представителство на обикновения гражданин, който си въобразява, че трябва да живее в демократична държава и неговите интереси трябва да бъдат защитаваните от четирите власти. А вместо това наблюдава кланови договорки и менкане на „услуги”, платени репортажи и „продуктово позициониране”, размахване на „етническата карта” и на практика предпоставено „цивилизационно”  разделяне на етносите, за да бъдат управлявани чрез вменяване на роли.

Да, хората скочиха срещу един самозабравил се „гащник”. По най-първосигналния начин. Може би точно защото той най-видимо „въплъщава” всичката онази мръсотия, която всекидневно ни залива. Това, че е „циганин” по произход, освен по манталитет, само ускори „разпознаването”, т.е. стереотипът сработи. Но както многократно бе подхвърляно тук и таме, той е „назначен” за мюре. За което с десетилетия му се отплащат с „чадъри” J Което в най- конкретния и последен случай още повече разяри „българите” – Рашкови в четиризвезден хотел в Боровец, наблягащи на румсървиса?! Докато България, или поне големите й градове се тресат от протести. Да не забравяме и поводът: двойно убийство – предумишлено и непредумишлено – на две деца. Те и децата най-вече излизат по площадите. От солидарност със самите себе си. Защото ние, най-простичко казано, ги изоставихме. И сега имаме наглостта да ги наричаме „хулигани” и „футболни агитки”...

Живеем в сюрреализъм. „Битието определя съзнанието”, някога казал Маркс. Днес американците откриват, че е бил прав: „При деца израстващи в неравностойно положение, се наблюдава свръхреагиране в стресови ситуации”. Питам се „свръхреакция” ли са бунтовете, т.нар. гражданско неподчинение от последните дни? И не са ли възгласите и скандиранията „Циганите на сапун” сублимация на дълбоката травма, в която живеем вече 20 и кусур години, на криминалния преход, на политическата мимикрия, на циганизацията на битието ни – да живеем от днес за утре?

Та това са основните въпроси, на които трябва да си отговорим. Да се събудим и да погледнем истината в очите. Да се огледаме в „гетото”, в което се е превърнала България. Та и аз, като една вече натурализирана по горните причини циганка, да изокам: „По-добре на сапун да се сторим, но да измием този срам!” Но и да обърнем гнева си към истинските „цигани” в държавата. От тях да поискаме сметка. А не да се осланяме на поредния приспивен PR: „Моля за търпение още няколко дни и всеки ще си получи заслуженото” (ББ). За България, а и за навсякъде, няма deus ex machina. Може и в тази безумна политическа кампания Vox populi, vox Dei да звучи крайно иронично, но трябва да се започне отнякъде. Най-добре е от собствената ни съвест и воля за промяна. Но без сопите, брадвите и манлихерите. Те са атрибут на една друга група, която „расистки” наричаме „цигани”, но на която тайно или явно принадлежим, щом се съгласяваме с отявлената несправедливост, традиционното нежелание (или невъзможност) да мислим със собствените си глави без указания „отвън”, готови да скочим само при кръвна обида, а в останалото време апатично да наблюдаваме разсипията около си L

Живеем в сюрреализъм. Битието определя съзнанието. Значи трябва да променим битието, за да дойде и съзнанието на мястото си.




Гласувай:
26



1. strannica - :)
27.09.2011 11:04
Дай да ти стисна ръката!!! :)
Супер!
цитирай
2. svoboda64 - Да, нали помниш скрития смисъл в размахания пръст :)
27.09.2011 12:27
strannica написа:
Дай да ти стисна ръката!!! :)
Супер!


"Ако единият сочи навън, трите свити сочат към тебе!" :)
цитирай
3. bven - Да видим истината заедно!
27.09.2011 13:03
планирани протести за 27.09.2011

София- НДК, Пилоните 19:00
Пловдив - Площад "Съединение" 19:00
Варна - Катедрален Храм-Паметник "Свето Успение Богородично" 19:00
Бургас - Паметник "Альоша" 19:00
... ... ... ... Русе - Площад "Свобода", Общината 19:00
Велико Търново - Общината 18:00
Стара Загора - Общината 19:00
Хасково - Площад "Съединение" 19:00
Враца - Площад "Ботев" 19:00
Пазарджик - "Тортата" 19:00
Плевен - "Часовника" 19:00
Ловеч - СОУ "Климент Охридски" 19:00
Шумен - Входа на Градската градина 19:00
Сливен - Площад "Хаджи Димитър" 19:00
Казанлък - Парк "Розариум" 19:00
Ямбол - Общината 19:00
Монтана - Паметник Васил Левски 19:00
цитирай
4. mt46 - !
27.09.2011 13:03
Истинските цигани са тези, които ограбиха и ограбват държавата и народа... Които продължават да лъжат и мамят като цигани...
цитирай
5. svoboda64 - bven, не мога да присъствам физически, защото по това време работя...
27.09.2011 13:21
bven написа:
планирани протести за 27.09.2011

София- НДК, Пилоните 19:00
Пловдив - Площад "Съединение" 19:00
Варна - Катедрален Храм-Паметник "Свето Успение Богородично" 19:00
Бургас - Паметник "Альоша" 19:00
... ... ... ... Русе - Площад "Свобода", Общината 19:00
Велико Търново - Общината 18:00
Стара Загора - Общината 19:00
Хасково - Площад "Съединение" 19:00
Враца - Площад "Ботев" 19:00
Пазарджик - "Тортата" 19:00
Плевен - "Часовника" 19:00
Ловеч - СОУ "Климент Охридски" 19:00
Шумен - Входа на Градската градина 19:00
Сливен - Площад "Хаджи Димитър" 19:00
Казанлък - Парк "Розариум" 19:00
Ямбол - Общината 19:00
Монтана - Паметник Васил Левски 19:00


и продължавам да правя единственото, което винаги съм смятала, че е най-важното - уча другите на това, което знам аз. За да можем повече хора повече :)

А иначе, не се правя на по-голяма от народа си. И съм с него, дори когато е нелицеприятен и яростно се мята под насъбралото се бреме. Мда... май много по вацпаровски стана: "А в бутяра ще бъда пак със теб, народе мой. Защото се обичахме" :)
цитирай
6. svoboda64 - Така е, mt46 :(
27.09.2011 13:22
mt46 написа:
Истинските цигани са тези, които ограбиха и ограбват държавата и народа... Които продължават да лъжат и мамят като цигани...


Истината боли!
цитирай
7. magicktarot - Поздравления за невероятния памфлет, Свобода! (дано не бъркам термина)
27.09.2011 14:06
Нямам думи!
Маркс е определен за философът на 19 век (ако не се лъжа), но моето виждане е, че съзнанието определя битието - не може да има битие без съзнание; всичко, което е постигнато в съвременната цивилизация например, е дело на съзнанието и т.н. Но както и да се каже - дали едното определя, или другото - няма значение... Дано "реализмът" се нормализира...
цитирай
8. svoboda64 - Ех, Маджик :)
27.09.2011 14:38
magicktarot написа:
Поздравления за невероятния памфлет, Свобода! (дано не бъркам термина)
Нямам думи!
Маркс е определен за философът на 19 век (ако не се лъжа), но моето виждане е, че съзнанието определя битието - не може да има битие без съзнание; всичко, което е постигнато в съвременната цивилизация например, е дело на съзнанието и т.н. Но както и да се каже - дали едното определя, или другото - няма значение... Дано "реализмът" се нормализира...


Този спор е стар, колкото оня за яйцето и кокошката :) Но когато "материалният" план започне да взема надмощие, съзнанието волю-неволю го следва... и изпада в сюрреализъм, делириум или... шизофренно разцепление :(
цитирай
9. mileidi46 - Aplodismenti!!! Prekrasno k...
27.09.2011 16:04
Aplodismenti!!!
Prekrasno kazano!! Podkrepqm!!!S zqloto si surze!!
цитирай
10. svoboda64 - Благодаря, Милейди,
27.09.2011 16:38
mileidi46 написа:
Aplodismenti!!!
Prekrasno kazano!! Podkrepqm!!!S zqloto si surze!!


Тъй като начинанието по самоочистването е трудно, всяка взаимна подкрепя и напомняне е от изключителна навременност.
цитирай
11. haralanov - Живеем в сюрреализъм...
27.09.2011 17:37
И после...Що Испания ми е на сърцето..?
И защо ли сюрреалиста Дали е испанец?
цитирай
12. haralanov - Това също е сюрреализъм!
27.09.2011 17:45
http://www.youtube.com/watch?v=Re2QpdJ4N_E
цитирай
13. svoboda64 - А, Минчо, не им ща и тяхната сюрреалистичност :)
27.09.2011 18:29
haralanov написа:
Живеем в сюрреализъм...И после...Що Испания ми е на сърцето..?
И защо ли сюрреалиста Дали е испанец?


Те са си откачени по друг начин :)))
цитирай
14. svoboda64 - Да, така е :(
27.09.2011 18:36
haralanov написа:
Това също е сюрреализъм!
http://www.youtube.com/watch?v=Re2QpdJ4N_E


Не ми се коментира, че ще стане дълго. "Изтървана работа", ама не от полицията, а от държавата...
....
цитирай
15. bojo12345 - Циганите са хара като всички,но ЦИГАНИЗАЦИЯТА.....
28.09.2011 06:36
Тя сящесвува там където нама закони,или са неефективни и най лошото когато не се спазват.В цивилизовоните страни по законов път те е сведена до санитарния
минимум,не се забелязва.
цитирай
16. diso - Уважавам циганите, но мразя циганията
28.09.2011 07:48
Права си, че "циганията" се среща и при другите етноси. Социалният паразитизъм, престъпността, чувството за безнаказаност са станали нещо обичайно. Нима т.нар. "футболни хулигани" не ги проявяват в пълнота? А най-страшното е, че политиците имат като постоянна цел култивирането и поддържането на тези качества. Там трябва да се удари! И, ако разделим протестиращите на "циганизирани" - хулигани и "нециганизирани", вторите трябва да викат: "Политиците - на сапун! Съдиите - на сапун! Прокурорите - на сапун!..."
цитирай
17. svoboda64 - bojo12345,
28.09.2011 08:40
bojo12345 написа:
Циганите са хара като всички,но ЦИГАНИЗАЦИЯТА..... Тя сящесвува там където нама закони,или са неефективни и най лошото когато не се спазват.В цивилизовоните страни по законов път те е сведена до санитарния
минимум,не се забелязва.


Мисля, че стана ясно за какво си говорим през последните дни.
Става въпрос за дълбок потрес и протест срещу налагани модели на поведение, чужди на ценностите на обикновените хора, които те (а и всички ние) във всекидневната си реч наричаме с етнонима "цигани".
И за да не ме обвинят в расова или каквато и да е друга дискриминация, нека припомня малко известния факт, че в английски език BURGLAR - крадец по домовете, взломаджия, произлиза от демонима "българин" :(
Толкова за названията и конотацията, която носят закодирана в себе си :)
цитирай
18. svoboda64 - "Уважавам циганите, но мразя циганията!"
28.09.2011 08:43
diso написа:
Права си, че "циганията" се среща и при другите етноси. Социалният паразитизъм, престъпността, чувството за безнаказаност са станали нещо обичайно. Нима т.нар. "футболни хулигани" не ги проявяват в пълнота? А най-страшното е, че политиците имат като постоянна цел култивирането и поддържането на тези качества. Там трябва да се удари! И, ако разделим протестиращите на "циганизирани" - хулигани и "нециганизирани", вторите трябва да викат: "Политиците - на сапун! Съдиите - на сапун! Прокурорите - на сапун!..."


Много точна преформулировка на популярния рефрен: "Обичам страната си, но мразя държавата!"

Всъщност дотам се докарахме:(
цитирай
19. syrmaepon - Българинът
28.09.2011 08:57
живее векове наред в сюрреализъм в най-различни видове и изглежда е насъбрал имунитет доста - дори и в правото си да излее гнева си си е някак мирен,културен и стеснителен...Сигурна съм,че ако беше някъде другаде отдавна щеше да се лее кръв...и то наред цигани ,полицаи, прокурори и т.н.
цитирай
20. svoboda64 - Да, syrmaepon,
28.09.2011 09:06
syrmaepon написа:
Българинът живее векове наред в сюрреализъм в най-различни видове и изглежда е насъбрал имунитет доста - дори и в правото си да излее гнева си си е някак мирен,културен и стеснителен...Сигурна съм,че ако беше някъде другаде отдавна щеше да се лее кръв...и то наред цигани ,полицаи, прокурори и т.н.


А понеже сме и една шепа народ, все още донякъде еднороден, винаги мислим за опазването на ближния. Макар и невинаги по най-добрия начин, ако схващаш иронията ми в дадената ситуация :)))))
цитирай
21. pegas08 - БОДИ, ЗДРАСТИ!
28.09.2011 09:24
Поздрав за патоса!
Искам да засегна кокошката и яйцето!
Докато се чудим кое е първичното, съвсем ще изгорим!
И онази госпожа дето правилно е пратила дядо Маркс в 19 век, с това не го оборва в тезата за битието и съзнанието.
Защото, уважаема госпожо, мизерията, тоест битието ни нещастно, изправя масите едни срещу други.
А , че част от българската псевдоинтелигенция
има проблеми със съзнанието ...
по това не споря.
Хайде, сполай ви на всички!
цитирай
22. svoboda64 - Здравей, Пегасчо,
28.09.2011 09:32
pegas08 написа:
БОДИ, ЗДРАСТИ!
Поздрав за патоса!
Искам да засегна кокошката и яйцето!
Докато се чудим кое е първичното, съвсем ще изгорим!
И онази госпожа дето правилно е пратила дядо Маркс в 19 век, с това не го оборва в тезата за битието и съзнанието.
Защото, уважаема госпожо, мизерията, тоест битието ни нещастно, изправя масите едни срещу други.
А , че част от българската псевдоинтелигенция
има проблеми със съзнанието ...
по това не споря.
Хайде, сполай ви на всички!


Ние знаем за какво се закачаме с Маджик. Но правилно си схванал както иронията, така и натъртването върху доказателствата за пагубното влияние на мизерното материално битие върху съзнанието :)
И не си мисли, че много сме мръднали като хора от 19-ти век насам. Само технологията е напреднала, та затова и простотиите ни умножени :(
Хубав ден и на теб!
цитирай
23. magicktarot - Пегас, предполагам обръщението "госпожа" е към мене, макар да имам ник...:)
28.09.2011 11:13
Не знам за твоите възгледи и твоето съзнание, но Иисус Христос също е живял в пълна мизерия, много по-беден материално е бил от повечето средни българи в днешно време... И вече две хиляди години учението му определя световните съдбини - хората са станали много по-хуманни (не можеш да сравниш например обстановката в затвор отпреди 500 години и сегашната...)... Та тази постоянно напредваща хуманност може би е продиктувана от мизерията, мда...:) Поздрави и продължавай смело след Карл Маркс (ако искаш;) !!! :)

П.П. Свобода, извини ме за майтапа, темата и изобщо - постинга - не го предполага... :)

цитирай
24. svoboda64 - Проблемът е в бавното напредване по Пътя, Маджик :)
28.09.2011 11:22
magicktarot написа:
Пегас, предполагам обръщението "госпожа" е към мене, макар да имам ник...:) Не знам за твоите възгледи и твоето съзнание, но Иисус Христос също е живял в пълна мизерия, много по-беден материално е бил от повечето средни българи в днешно време... И вече две хиляди години учението му определя световните съдбини - хората са станали много по-хуманни (не можеш да сравниш например обстановката в затвор отпреди 500 години и сегашната...)... Та тази постоянно напредваща хуманност може би е продиктувана от мизерията, мда...:) Поздрави и продължавай смело след Карл Маркс (ако искаш;) !!! :)

П.П. Свобода, извини ме за майтапа, темата и изобщо - постинга - не го предполага... :)



А иначе... ако отворим дума за затворрите, пък и съда, бих ти препоръчала "Stranger in Two Worlds" на Jean Harris. Вярно е, че е писана от "учителка", макар и американска, и то представяща състояние отпреди 20 години, но картината с рафинираните и недотам методи на човешки садизъм и тормоз, не вярвам много да са се променили, имайки предвид различните продължаващи да разчепкват въпросите на хуманността по затворите и в съда "художествени интерпретации" от рода на по-съвременни романи и филми.
В БГ нещата са далеч-далеч назад, дори в сравнение с цитирания автобиографичен поглед с близо 30 годишна давност (от началото на случая й :)

:)
цитирай
25. magicktarot - Май е така с бързото бавно напредване по пътя, Свобода -
28.09.2011 11:38
svoboda64 написа:

А иначе... ако отворим дума за затворрите, пък и съда, бих ти препоръчала "Stranger in Two Worlds" на Jean Harris. Вярно е, че е писана от "учителка", макар и американска, и то представяща състояние отпреди 20 години, но картината с рафинираните и недотам методи на човешки садизъм и тормоз, не вярвам много да са се променили, имайки предвид различните продължаващи да разчепкват въпросите на хуманността по затворите и в съда "художествени интерпретации" от рода на по-съвременни романи и филми.
В БГ нещата са далеч-далеч назад, дори в сравнение с цитирания автобиографичен поглед с близо 30 годишна давност (от началото на случая й :)

:)

може би, живот и здраве, ако има кой да гледа назад сегашното ни битие - би казал, че бързо сме се развивали, но ние, тук и сега, сме в условия на страшно забързване на времето и информацията - и може би затова всичко ни изглежда бавно...:)
Ще се запозная с тази книга, мерси за препратката. Да добавя - дадох пример само със затворите, но могат да се дадат много други примери от различни области на обществения живот. Не казвам, че в наше време няма изверги, които вършат чудовищни неща, нито че дори обикновени хора не са податливи на "общия дух" - когато са например във война - и могат да извършат отвратителни антихуманни деяния. Имам предвид общото, държавата, закона - т.е. в наше време няма официално и законно такива затвори, каквито е имало преди 500 или 200 години - ужасни, тесни, тъмни, мокри подземия, в които се храниш с плъхове и можеш да не видиш слънце или други хора до края на живота си... Това е било официална политика и закон (тук изключвам концлагерите като единична и специфична проява - има ги само в 20 век и дано там си останат!)...
цитирай
26. анонимен - Е, няма как да не те поздравя!
28.09.2011 12:29
Просто нама как!
цитирай
27. svoboda64 - Маджик :)
28.09.2011 15:23
magicktarot написа:


Май е така с бързото бавно напредване по пътя, Свобода -
може би, живот и здраве, ако има кой да гледа назад сегашното ни битие - би казал, че бързо сме се развивали, но ние, тук и сега, сме в условия на страшно забързване на времето и информацията - и може би затова всичко ни изглежда бавно...:)
Ще се запозная с тази книга, мерси за препратката. Да добавя - дадох пример само със затворите, но могат да се дадат много други примери от различни области на обществения живот. Не казвам, че в наше време няма изверги, които вършат чудовищни неща, нито че дори обикновени хора не са податливи на "общия дух" - когато са например във война - и могат да извършат отвратителни антихуманни деяния. Имам предвид общото, държавата, закона - т.е. в наше време няма официално и законно такива затвори, каквито е имало преди 500 или 200 години - ужасни, тесни, тъмни, мокри подземия, в които се храниш с плъхове и можеш да не видиш слънце или други хора до края на живота си... Това е било официална политика и закон (тук изключвам концлагерите като единична и специфична проява - има ги само в 20 век и дано там си останат!)...[/quote]

Още малко за затворите :) Много е любопитно каква е "държавната политика" и Законът, назначаващ C.Os (correctional officers). За БГ не знам, не съм се интересувала, мога само да гадая. Описаното във въпросната книга беше "откровение": всеки навършил 18 (не 21, пълнолетие според тамошните закони) и изкарал 6-мес. курсове след някакво средно образование. "Новаците" се пращат там, където е най-трудно и най-зле платено, разбира се, т.е. непосредствено сред затворниците по етажите. Не знаят, не умеят, но правят всичко и отгоре 'by the book'. Резултатите - плачевни :) Издевателствата - перфидни, още повече, че всичко се извършва "по правилник". Когато четеш философ по темата, Мишел Фуко напр., всичко изглежда "безтелесно" и макар умът ти да схваща идеята, чувствата ти рядко са задвижени. Описанието на Ада, никога не е самият Ад:)
цитирай
28. svoboda64 - @27 - svoboda64 -- magicktarot
28.09.2011 15:34
По повод на забързаното забавено развитие:
За мен проблемът само частично е в лавината от информация не само по същество (пробивите в науката), но и чрез мултиплицирането на всякакви мнения по даден въпрос или факт.

Много по-същественият проблем е, пак според мен, неравномерното развитие не само във външния свят, който безкрайно се омеши, но и във вътрешния - напъните за насилствено, ускорено "информационно" израстване, до което разумът-сърце не е дорасъл, са главните "виновници" не само за усещането, но и за обективния анализ, че НЕ СМЕ "много напреднали"... Примерите за последното са вече христоматийни и остаряват с всеки изминал ден :))) Но нека посоча само един - Цернския колайдер...

Така че... споко... дълго ще се мъкнем по пътищата, докато намерим или налучкаме Пътя :))))

Лек ден!
цитирай
29. svoboda64 - Катана,
28.09.2011 15:47
katana написа:
Е, няма как да не те поздравя!
Просто нама как!


Никой не може да прескочи очевидното. Но мнозина могат да го заобиколят :)))
цитирай
30. nezir - Поздрави от една наистина Свободна държава
29.09.2011 21:54
Г-жо Гагарова,
когато не усетих убедително заклеймяване от твоя страна екстремизма пред Софийската джамия на 05/20/2011 ми стана много болно. Стана ми болно, защото бях споделял месеци преди това моите страхове.
Но си замълчах и преглътнах...
Сега пиша тук, а не личната поща, защото отново ме връхлита същото усещане...
Най-малкото с това, че си оставила в твоя блог да си пропагандират часовете и местата са събиране...За мен това е съучастие...Демакратичните и широко скроени хора вече изтриха от FACEBOOK подобни групи и призиви.
Най-малко на теб трябва да обеснявам къде съм и какъв страх изпитвам за семейството си...

Незир Пачеджи(без ...ЕВ,моля)
цитирай
31. svoboda64 - Г-н Пачеджи :)
29.09.2011 22:34
nezir написа:
Поздрави от една наистина Свободна държава Г-жо Гагарова,
когато не усетих убедително заклеймяване от твоя страна екстремизма пред Софийската джамия на 05/20/2011 ми стана много болно. Стана ми болно, защото бях споделял месеци преди това моите страхове.
Но си замълчах и преглътнах...
Сега пиша тук, а не личната поща, защото отново ме връхлита същото усещане...
Най-малкото с това, че си оставила в твоя блог да си пропагандират часовете и местата са събиране...За мен това е съучастие...Демакратичните и широко скроени хора вече изтриха от FACEBOOK подобни групи и призиви.
Най-малко на теб трябва да обеснявам къде съм и какъв страх изпитвам за семейството си...

Незир Пачеджи(без ...ЕВ,моля)


Ти нещо сънуваш... за случая от ноември миналата година. Но това си е твой проблем.

По въпроса за етническото напрежение, тук няма такова. Но и има нетърпимост към определени сценки, разигравани вече не знам колко години. Политически най-вече...

Тъй като не си тук, част от манипулациите няма как да ги видиш и усетиш. Протестите бяха и са в подкрепа на това, че в БГ не трябва повече да се убива безнаказано, че трябва да се приключи с недосегаемостта на престъпните босове и да започне да се прилага силата на закона еднакво за всички, включително и за ромите, които имат проблеми със зачитане на ценностите на мнозинството (този въпрос е дълъг и заплетен, но най-вече е въпрос на политика).

Сигурно мога да кажа и още, но в момента съм уморена. Използването на ултрасите като представяни за лице на протеста бе тактически подето в събота вечерта от медиите. Хората затова се разяриха на М. Бенатова, но не беше само тя... Скандиранията на двата лозунга се правят само от опрелени инфилтрати в спонтанно възникналите протести. Но не тези изцепки определят същината на това, срещу което хората са се надигнали...

За изтриването на ФБгрупите изобщо не ми се коментира. Привидно може да изглежда по правилата, но от това най-много ме е страх: кой идва на
цитирай
32. svoboda64 - кой идва на "власт" по правилата... Историята помни христоматийни случаи.
29.09.2011 22:44

Мисля, че няма да разбереш какво съм ти написала по случая за Джамията, затова, за да няма недоразумения - спомни си какво, кога и как си говорихме тогава...

цитирай
33. nezir - Слава богу, че не съм в България!
29.09.2011 23:38
Както много пъти писах:
"Боже, пази България!"
NO PASARAN!
цитирай
34. nezir - ПОЗДРАВ! (Забранено за расисти!)
30.09.2011 00:39
http://www.youtube.com/watch?v=_7HpSuqfpjE&feature=related
цитирай
35. svoboda64 - Всеки сам избира къде да е...
02.10.2011 08:40
nezir написа:
Слава богу, че не съм в България!
Както много пъти писах:
"Боже, пази България!"
NO PASARAN!


Както и на какво или кого... и по какъв начин да служи. Бог пази всички, независимо от земното им вероизповедание. Дал ни е и ум, и сърца: умът може да се обърка, сърцето - да е пристрастно. Затова само от балансираното съчетание на двете може евентуално да се постигне истината. С много искрени усилия и постоянно бодърстване.
Поздрави!
цитирай
36. svoboda64 - Благодаря за музикалния поздрав
02.10.2011 08:50
nezir написа:
ПОЗДРАВ! (Забранено за расисти!) http://www.youtube.com/watch?v=_7HpSuqfpjE&feature=related


Ако ремарката ти в скобите е също за мен, отново благодаря :) Защото в нашия конкретен човешки контекст е не само несправедлива, а и кощунствена...


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3217220
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930