Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.08.2020 11:25 - Туве Янсон - по случай рождения ден
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 1937 Коментари: 5 Гласове:
9

Последна промяна: 13.08.2020 11:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Туве Янсон. Един от любимите ми талантливи автори на всички времена. Артист във всякакъв смисъл. Съзидателка - цялата тази муминска вселена е нейно дело. Обожавам Туве и се радвам на света. който нарисува и написа, откак преди 40 години четох за пръв път "Невидимото дете"... Би трябвало днес да е на 106 години по земния календар, но вече близо двайсет  години е преселница - надявам се в света на собственото си въображение. Раят на муминтролите. Помня те, Туве! Благодаря за удоволствието! 


image


image


image




Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. venercheto - Ей,
13.08.2020 14:08
запали ме да я прочета!! Една малка забележка само / авторите от женски пол се наричат авторки. За артист не става същото, защото на български артистка знаем какво е, но авторката не си я давам!
Поздрави от мен :)
цитирай
2. venercheto - Ей,
13.08.2020 14:09
запали ме да я прочета!! Една малка забележка само / авторите от женски пол се наричат авторки. За артист не става същото, защото на български артистка знаем какво е, но авторката не си я давам!
Поздрави от мен :)
цитирай
3. martiniki - ей, Венерчее, радвам се :)
13.08.2020 14:47
Избягвам формите на женски род за някои думи. Начиии - ненавиждам думата "поетеса", Мая Дългъчева има едно стихотворение по този повод ( явно и тя по подобни на моите съображения - " Жената-поет"
И я видях - в сияние обвита,
кръжеше като лебед,
цопнал в блато.
От глезените тънки до гърдите
тя бе жена.
Нататък беше лято.

Сред миризми на вино, завист, клюка,
се носеше
усмихната и бяла.
Говореше с щурците и капчука.
Тя бе душа,
едва покрита с тяло.

Какъв ли вихър странен я довея
в света на грях, велможи, не-поети,
не знам.
Но щом луната взе да тлее,
остана тя.
И продължи да свети.

Навярно ни е пратена отгоре
за да разкрие
тайната небесна -
когато блатото обятия разтвори,
да се превърнеш в патица
е лесно.

Но истинският лебед
бяло пее
и гали тинята, и плаче скрито,
додето блатната коричка изтънее
и бликне
езерна вода.
След туй отлита.

Защото талантът си е талант ( Авторът-автор, художникът - художник....а на мен са ми много близки художниците-поети)
цитирай
4. venercheto - Прекрасно
13.08.2020 17:15
стихотворение...Но не, не си давам женската частичка! Според мен си слушала цял живот прекалено много мъже да приказват с пренебрежение за поетеси. Думата си е хубава и чиста. Не съм мъж, че да съм автор. Аз съм ЖЕНА и се гордея с това.
Поздрави :)
цитирай
5. martiniki - всъщност познавам много жени, които се самоназовават "поетеси"
13.08.2020 18:50
и с които масово идентифицират породата - мяркала съм преди години един образ Веса-поетеса при едно лъснато теме - гротеска е, но има такива...а има и други :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5806621
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55715
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930