Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2010 23:01 - Лека нощ .....със стихове и песен.....
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3594 Коментари: 2 Гласове:
3



 ЕМИЛИ  ДИКИНСЪН                                                                
image

 Преди очите си да махна-                                    
аз гледах весело и лесно -
тъй както другите с очите -
че само то ми бе известно.

Но ако някой днес ти каже -
ела да имаш пак небето -
повярвайте - от мойта тяжест -
би ми се сцепило сърцето!

Да имам храста - планината -
звездите щедри да се върнат -
от пладнето - каквото могат -
очите тесни да погълнат.

Как слизат птиците надолу -
светкавицата как се сипе -
пак да ги имам - да ги гледам -
такава вест ще ме съсипе!

Затуй по-сигурно за мен е -
да наблюдавам със душата -
докато другите - с очите
не осъзнават светлината.
image

Казват, лекувало времето.
Времето не лекува.
Болката, като вените,
с възрастта се подува.

Времето е проверката
на болестта голяма.
То би помогнало само там,
където болест няма.
image

Напролет се явява светлина,
която никога не може да постигне
останалото време на годината.
Едва март ще пристигне -

и ляга някакъв особен цвят
върху баирите отсреща.
Науката не може да го отчете -
човекът го усеща.

Той - този цвят - в ливадите стои -
по най-далечното дърво полазва -
по най-далечни склонове играе -
със мен почти приказва.

А после - щом пристъпи хоризонтът -
и обедът минава -
той тръгва си - без формулата на звука
а нас сами оставя -

със чувството, че ни нанасят загуба -
че задоволството го няма -
сякаш търговци са нахлули изведнъж -
във храма.
image

Животът ми два пъти свърши -
преди да се свърши.
Остава да видя дали вечността
трети път ще ме скърши -

по същия начин - без смисъл -
и без пощада.
В раздялата ние узнаваме рая -
и искаме ада.

image

За да направиш прерия
са нужни пчела и детелина.
Пчела и детелина
и една мечта голяма
Дори мечтата само стига,
ако пчела и детелина няма !

image


image






Тагове:   нощ,


Гласувай:
3



1. scarlety - Хубави стихове
22.04.2010 06:26
и позната обичана песен на Смоуки! Благодаря.
цитирай
2. tota - Поздрави за постинга, Танечка!
22.04.2010 11:52
Чудесен представяне на Емили Дикинсън доловила със сетивата си пртворила в стихове философията на живота! Хубав ден!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17579217
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59875
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930