Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2010 14:51 - Нищо не е забравено, никой не е забравен....
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2997 Коментари: 3 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

~ Konstantin Simonov  
image
Жди меня, и я вернусь.
Только очень жди,
Жди, когда наводят грусть
Желтые дожди,
Жди, когда снега метут,
Жди, когда жара,
Жди, когда других не ждут,
Позабыв вчера.
Жди, когда из дальних мест
Писем не придет,
Жди, когда уж надоест
Всем, кто вместе ждет.

Жди меня, и я вернусь,
Не желай добра
Всем, кто знает наизусть,
Что забыть пора.
Пусть поверят сын и мать
В то, что нет меня,
Пусть друзья устанут ждать,
Сядут у огня,
Выпьют горькое вино
На помин души...
Жди. И с ними заодно
Выпить не спеши.

Жди меня, и я вернусь,
Всем смертям назло.
Кто не ждал меня, тот пусть
Скажет: - Повезло.
Не понять, не ждавшим им,
Как среди огня
Ожиданием своим
Ты спасла меня.
Как я выжил, будем знать
Только мы с тобой,-
Просто ты умела ждать,
Как никто другой.


Чакай, ще се върна аз

 

Чакай, ще се върна аз,

само чакай ти,

чакай, дъжд ли в тъмен час

вънка заплющи,

чакай, студ ли свий свиреп,

чакай в летен ден,

чакай и когато с теб

друг не чака мен.

Чакай и когато спрат

моите писма,

всички да се уморят,

чакай ме сама.

Чакай, ще се върна аз,

да те не смути,

някой каже ли у нас:

"Забрави го ти!"

Мама мъртъв да ме знай,

брат ми поглед свел,

и другарите накрай,

всеки чаша взел,

край камината, що грей,

да ме поменат...

Чакай, ще се върна аз,

злата смърт надвил,

и ще чуеш ти тогаз:

"Той щастливец бил!"

Никой друг не издържа,

не повярва, виж -

с чакането си можа

ти да ме спасиш.

Как смъртта не ме смути,

знаем двама тук -

просто чакаше ме ти

както никой друг.

Константин СИМОНОВ

Превод: Атанас Смирнов


image

Жерави

Понякога си мисля, че бойците -

над чиито гробове трева расте -

в земята родна не лежат зарити,

а в жерави превърнати са те.

И от тогава все летят в небето

и ни зоват с протяжния си вик.

Затуй ли често с болка на сърцето

се взираме в простора в тъжен миг?

От залезното зарево огрени,

аз гледам жеравите как летят

един зад друг в небето наредени,

тъй както в пътя хората вървят.

Лети на жеравите клина морен -

приятели, другари, брат рожден.

И в него празно място виждам горе.

Определено може би за мен!

Ще дойде ден - със жеравното ято

ще се зарея в залезния час

и тъй на близките си по земята

ще се обаждам от небето аз.

Расул ГАМЗАТОВ

Превод: Василка Хинкова


image







Тагове:   Никой,


Гласувай:
7



1. tota - Прекрасно!!
09.05.2010 22:39
Нямам думи! Настръхнах! Никога повече война!! За да няма чакащи!! Поздрави, мила приятелко!
цитирай
2. iliada - Чудесен постинг ,Стеле!
09.05.2010 22:41
Нищо не е забравено, никой не е забравен....
Поздравления за стилния постинг!
цитирай
3. stela50 - Благодаря ви ,приятелки !
09.05.2010 23:12
Сълзите ми попречиха да довърша...
Лека нощ !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17577272
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59873
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930