Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2010 00:47 - Свят на илюзии
Автор: dorichela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8337 Коментари: 36 Гласове:
32

Последна промяна: 28.08.2010 01:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
         Красив, примамлив, розов. Свят без проблеми, без грижи. Където си щастлив, спокоен. Свят, в който всичко е такова, каквото искаш. Докато изтрезнееш... и поискаш отново да се върнеш там.
         Бягство, което ти дава какво? Спасение? Лъжа! Спокойствие? Лъжа! Всичко, което ти дава е една измамна лъжа, която те спуска по наклонена пропаст, по която е трудно да се качиш обратно.
         Не желаеш да хванеш протегнатите ръце. Мислиш, че искат да те откъснат от розовият ти свят. А всъщност искат да ти помогнат и да те върнат в реалния. Който определено не е розов, но е истински.
         Там чувстваш. Боли, но няма как да разбереш красотата на живота, без да си страдал поне малко. Но безсилието ти и слабият характер те карат да търсиш лесният начин да избягаш.
         Без да си даваш сметка, че не повличаш само себе си, а всички, около теб. Всички, на които им пука. Но попаднеш ли в дупката, вече не може да разсъждаваш. Не те е грижа какво си причиняваш, нито какво причиняваш на другите.
         Използваш оправдания. Няма такива... Любопитство? То е веднъж... Спасение от мъката? Има безброй други начини, които да те вдигнат на крака. Бягство от скапания живот? Бори се и го направи по-хубав!
         Не се оставяй в ръцете на илюзиите... Да поискаш помощ не е срамно.. Не е признак за слабост, а напротив - готовност да се бориш за себе си, за семейството си, за приятелите... Не се предавай... Само не се предавай....



Гласувай:
32



1. bregovi4 - Знаеш ли,
28.08.2010 01:04
това ми звучи по един начин, който познавах навремето..
Но не вярвам да е това! Познавах едни такива хора! Ти не си от тази порода, чини ми се! ;) ето ти едно от мен http://www.youtube.com/watch?v=dRQsQJhBeRw
и наистина отивам! ;)
Жива и здрава!
цитирай
2. dorichela - Брегович,
28.08.2010 01:05
не съм от тези хора, но има на кой да го посветя. За жалост не е един...
цитирай
3. malkiatprintz - Гледай сега, целият проблем идва от ...
28.08.2010 01:31
Гледай сега, целият проблем идва от това, че човек изтрезнява ;) Бъзика настрана, кофти работа си е, но измъкването е трудна работа, особено, ако човек не го иска.
цитирай
4. cecka1504 - Измъкването е ужасно трудна раб...
28.08.2010 06:55
Измъкването е ужасно трудна работа, дори когато човек го иска, а в противен случай - измъкване няма. Говоря от личен опит, имах си "светъл" пример вкъщи...
цитирай
5. dorichela - Фил,
28.08.2010 09:10
в такива случаи искат само да затъват повече.... без да го осъзнават
цитирай
6. dorichela - Цеци,
28.08.2010 09:12
така е, насила не става, много е трудно!
цитирай
7. tili - Дори, Дори!
28.08.2010 11:00
Дано да те чуят тези, за които се тревожиш...
цитирай
8. karambol5 - Дори, а какво се случива, ако същите ...
28.08.2010 11:57
Дори , а какво се случива ,ако същите тези ,които сега претендират ,че искат да те спасяват са те подтикнали да се самоунищожиш ?
Да им раздам индулгенциите и да забравя ли ?
Не става толкова лесно.....но все пак аз се боря за да оцелея въпреки тях........
Защото има други ,които го заслужават.Поне една ми е утехата - разбрали са какво са направили и това прави нещата по-лесни.
Да убиеш любовта към живота у един човек не е лесна работа ,но те успяха да го сторят с мен.И после се скъсаха да ми обясняват ,че не са го искали.Ако не са го искали ,то е нямало да се случи.....
Започнах отначало и се радвам ,че е така, но за момента ще си спестя благодарностите докато не се уверя ,че наистина няма повече да ми вредят .
цитирай
9. teachme - Познато...и то мн.добре:(
28.08.2010 12:21
cecka1504 написа:
Измъкването е ужасно трудна работа, дори когато човек го иска, а в противен случай - измъкване няма. Говоря от личен опит, имах си "светъл" пример вкъщи...

...измъкване има:) стига да е до теб подходящият човек, който да ти подаде ръка, а ти да имаш силната воля не само да я поемеш, а и да я задържиш:)
цитирай
10. inel379 - Усещането за цвят е вътре в нас!:)
28.08.2010 13:29
Изкушението е нещо човешко, но така и не разбрах, какво може да кара хората постоянно да го правят! Да се опитваш непрекъснато да живееш в илюзорното, което няма нищо общо с човешките ни мечти за красиви сбъдваемости!
Това си е нещастие. И то голямо. Малко ли са реалните поводи за него...
И защото всичко е човешко, а човек не бива да бъде само съдник, трябва да знаем, че равнодушието също убива.
Но... за да намериш спасение, трябва истински и сам да го поискаш!
Пълноценна почивка ти желая, умнице чаровна!:)
цитирай
11. bigbrother2 - Хубава и безкрайна тема.
28.08.2010 13:46
Понякога човек има нужда да изчезне от реала. Да е сам, да забрави всичко, да се разтвори в тишината... и да събере сили за нова борба. Само, че това става с "бистра водица" и истински приятели. Другият вариант е отчаянието и примирението, които не са далеч от хората в наше време.
цитирай
12. dorichela - Тили,
28.08.2010 15:45
силно се надвам....
цитирай
13. dorichela - Карамболче,
28.08.2010 15:47
убедена съм, че твоят случай и коренно различен от този, за който говоря... Този човек сам от лиготията си направи този избор. Просто не осъзнава какво си причинява и какво причинява на близките си в този случай....
цитирай
14. dorichela - Тийч,
28.08.2010 15:48
не винаги има измъкване... За жалост...
цитирай
15. dorichela - Инел,
28.08.2010 15:50
за да поискаш да се изстръгнеш от този свят е нужно да осъзнаеш кое е важното. а не е никак лесно, когато мозъкът ти е промит...
Приятна почивка и на теб:)
цитирай
16. dorichela - Бигбро,
28.08.2010 15:51
съгласна съм, че всеки понякога има нужда да избяга от реалността, но както сам казваш не са нужни опиати, за да го направиш.. Въпрос на избор е как и за колко време да избягаш... А отчаянието не е оправдание. Няма оправдание да се убиваш сам бавно и мъчително...
цитирай
17. karambol5 - убедена съм, че твоят случай и ко...
28.08.2010 16:22
dorichela написа:
убедена съм, че твоят случай и коренно различен от този, за който говоря... Този човек сам от лиготията си направи този избор. Просто не осъзнава какво си причинява и какво причинява на близките си в този случай....

Тъпо е да го направиш от лиготия . Всъщност не мисля ,че има нещо по-тъпо.
Страдат много хора
цитирай
18. dorichela - Карамболче,
28.08.2010 16:23
затова ме е яд...
цитирай
19. stoineff - Бягството,
28.08.2010 18:09
Ще цитирам един известен алкохолик:
" Действителността е илюзия породена от липсата на алкохол"
Ъ. Хемингуей
цитирай
20. dorichela - Стойнев,
28.08.2010 19:51
много трябва да ти се пие за да кажеш такова нещо :):)
цитирай
21. diso - Мда-а-а, лесният път все към тъм...
28.08.2010 21:07
Мда-а-а, лесният път все към тъмната страна води...
цитирай
22. nestor - и за какво
28.08.2010 22:49
има ли още за какво да се бори човек ,ама не тривиалните,живота е хубав погледни росата, луната бла,бла бла.истината е че живота ни смачква и ограбва най хубавите ни години спейки за да може като се събудим да е вече късно за промяна
цитирай
23. dorichela - Дисо,
29.08.2010 00:17
обикновено така се получава...
цитирай
24. dorichela - Нестор,
29.08.2010 00:18
а нима е малко да имаш хубаво семейство, да работиш, да се радваш на децата си.. никога не е късно за промяна, стига да поискаш...
цитирай
25. makont - Странно, но и аз го свързах с алкохола,
29.08.2010 13:28
по безобидно бягство е. Има и такова с наркотици, но там вече е наистина страшничко. А въобще бягството от действителността не е решение, но колко имат смелостта да понесат на плещите си товара на своя кръст. Хубава неделя!
цитирай
26. dorichela - Маконт,
29.08.2010 15:17
главно визирам наркотиците, а след това и онзи вид алкохолизъм, който те кара да си наливаш едно голямо сутрин, вместо кафе....
цитирай
27. monaliza121 - Бягството е временно решение на нещо, което не търпи отлагане.
29.08.2010 17:52
По-добре, човек да спре, да се огледа и ... да реши. Боли, но за кратко, иначе те мъчи доживотно.
цитирай
28. dorichela - Монализа,
29.08.2010 19:07
тръгнеш ли надолу е много трудно да спреш.... Малцина успяват да се спрат.
цитирай
29. redhead - Ще тръгна от алкохола, като пример
29.08.2010 22:49
и ще се хвана за думата - "лиготия" - личното ми мнение ( защото не съм психолог), е че не може, просто от лиготия да стигнеш до дъното и да не изплуваш в определен момент, ако ти самия не го искаш. Според мен има си и генетика там. Знам че мнението ми е абсолютно дилетантско. Но все пак ще се съглася с някои от преждеговорищите, че: 1. Зависимостта е болест! 2. Никой не е роден алкохолик, наркоман и т.н. зависим. Условията, средата, ако щете една случка може да го отключи във всеки от нас.
3. Българина все още не е научен на културата, че това са болести, които не са срамни и за тях си има доктори, клиники и т.н., в които да ги излекуват (някои зависимости по-лесно, други...)
Доричела, извинявай за дългия и може би за някои глупав коментар.
Поздрави за хубавата тема, актуална е!
цитирай
30. dorichela - Редхед,
29.08.2010 23:51
аз също не съм психолог, нито много веща по нещата, но просто около мен имам достатъчно красноречиви случаи и описвам именно тях.... Но ми е тъжно и болно, защото това са близки за мен хора... Но за мен няма оправдание да започнеш, просто няма... Не ме разбирайте погрешно, и аз пия, но не се наливам. Мога да изпия и 1 и 5 бири. Въпроса е човек да си знае мярката и да не закусва с алкохол....
цитирай
31. redhead - Дори,
30.08.2010 00:48
Ако говорим за алкохол, е едно нещо - има хора, които са цял живот като теб - магат да изпият едно малко за цяла вечер, могат и въобще да не пият. Има други, които не могат да се забавляват, освен ако не се напият и стигат до момента, в който се събуждат за закуска с голямо питие, вместо с кафе, а има и трети - които са започнали като първите, минават през фазата на вторите, но се превръщат в нещо трето - тези които решили сами че ще го прекратят.
Същото, за съжаление не може да се каже за наркотиците - там мисля, че трета фаза няма:(((
За това казах, че темата е актуална, все повече хора около нас умират съвсем реално, защото мислят, че са 'безсмъртни':(((
цитирай
32. dorichela - Редхед,
30.08.2010 01:12
да, вярно че в коментара си използвах алкохола като пример, защото и аз пия. Но за нарктиците си прав... Много по-страшни са... И точно от тях е най-трудно да се изстръгнеш. Просто ми е тъжно да гледам как тръгват от трева, продължават на хапчета и свършват със спринцовки в ръка.... Яд ме е... Има хора, които се борят за живота си и за още един ден, един час с любимите хора, а има и други, които просто опропастяват живота си за нищо...
цитирай
33. mimayordanova - Дори, а какво се случива, ако същите ...
31.08.2010 01:42
karambol5 написа:
Дори , а какво се случива ,ако същите тези ,които сега претендират ,че искат да те спасяват са те подтикнали да се самоунищожиш ?
Да им раздам индулгенциите и да забравя ли ?
Не става толкова лесно.....но все пак аз се боря за да оцелея въпреки тях........
Защото има други ,които го заслужават.Поне една ми е утехата - разбрали са какво са направили и това прави нещата по-лесни.
Да убиеш любовта към живота у един човек не е лесна работа ,но те успяха да го сторят с мен.И после се скъсаха да ми обясняват ,че не са го искали.Ако не са го искали ,то е нямало да се случи.....
Започнах отначало и се радвам ,че е така, но за момента ще си спестя благодарностите докато не се уверя ,че наистина няма повече да ми вредят .

Отваряш една дълбока тема.
цитирай
34. dorichela - Мими,
31.08.2010 01:54
и като цяло спасението не е в наркотиците, нито в алкохола...
цитирай
35. mimayordanova - Доричела,
31.08.2010 02:12
най искрени позравления за статията ти. Повярвай ми, отдавна не бях чела в тоя блог нещо истинско. Написано с болка, с разум, с перо и от сърце. Коментарите на всички също достойни.
цитирай
36. dorichela - Мими,
31.08.2010 02:29
благодаря ти за милите думи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dorichela
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3897543
Постинги: 496
Коментари: 14852
Гласове: 43612
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930