Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2010 02:53 - Магията на белите цветя ...
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 23598 Коментари: 39 Гласове:
23

Последна промяна: 29.10.2010 03:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
image
image  
image


Легенда за розата и розовата долина - тъжна приказка за любовта
Живял в Персия богат шах. Жена му починала и останала прелестната им дъщеря, която била всичко за шаха - радост и утеха, надежда и упора. Нейно любимо занятие било отглеждането на рози. В градината на шаха растели розови храсти от всички краища на света. Те изпълвали с аромат цялото пространство около дома и прогонвали тъгата, когато бащата отсъствал от двореца, зает със своите държавни дела или със сражения, които водел с многобройните си врагове.

Веднъж, завръщайки се от победоносна война, довел много пленници. Поискал да увековечи победата си и решил да построи джамия толкова висока, че от нейното минаре да се обхване с поглед цялото пространство на розовата градина. Обещал на майстора, който се справи с амбициозната задача за три дни, да го възнагради богато и да изпълни три негови желания. Не се ли справи обаче - да го накаже.

Шахът бил много строг съдник и майсторите не се решавали да се заловят с трудното дело. Само един българин - изкусен строител в славянската си родина склонил да опита късмета си.

Започнал да изгражда темелите на джамията, но с всеки поставен основен камък усещал, че силите му намаляват и в отчаянието си виждал призрака на смъртта. Все пак не се отпуснал - през първия ден издигнал стените толкова високо, че до него достигнал благоуханният аромат на розите. Вдъхнал дълбоко и това го изпълнило с неподозирана сила. А когато на втория ден видял и девойката сред разцъфналите рози и чул песента й, вече не се съмнявал, че трябва да преодолее умората си и да победи. На третия ден джамията била готова и от нейното минаре се виждала цялата прелест на розовата градина. Но момъкът търсел очите на девойката, която му вдъхнала сили. Те говорели повече от това, което могат да кажат устата.

Шахът бил много доволен и попитал майстора кои са трите му желания.
- Първото - рекъл твърдо чернокосият българин - е да освободиш моите пленени сънародници.
- Да бъде! - отвърнал шахът и наредил тозчас да ги пуснат на свобода.

- Второто ми желание е да раздадеш толкова пари на сиромасите, колкото струва строителството на тази джамия.
- И това може - казал шахът и бил готов цялата хазна да изпразни, но да задоволи желанието на изкусния майстор.

- А третото ми желание - вече по-нерешително и със стеснение заявил момъкът - е да ми дадеш за невеста момичето, което съзрях между розовите храсти в градината...
- Това не! Само това не! - извикал шахът, защото тази девойка била единствената му възлюблена дъщеря. - Хвърлете го в тъмница и го бийте, докато забрави това свое трето желание! - заповядал разгневеният баща.

Волята на шаха се изпълнявала безпрекословно. За всички подчинени тя била закон, но не и за дъщеря му. Не че била разглезена или непокорна. Тя просто била влюбена. За първи път и много силно.

Вечерта тя тайно се промъкнала в тъмницата, отворила портите й и заедно с любимия човек побягнала далеко, далеко към слънчевата родина на избраника си. Пътят им минавал през пустиня - препятствие, което не било по силите на нежната девойка. Почувствала безсилието си, тя помолила напетия българин да вземе розовия храст, който отнесла от градината си и да го занесе в своята страна. Напразно момъкът я молел да не го изоставя. Носел я на ръце, галел косите й, целувал ръцете й, но не могъл да я спаси от ледената целувка на смъртта. После плакал така искрено и жално, че розата се разлистила, за да прогони мъката, а нейните разцъфнали пъпки подканяли момъка да бърза и да я посади в своя роден край, като го превърне в розова градина.

Така и станало. Между Стара планина и Средна гора момъкът засадил розата, а тя изпълнила цялото пространство на долината. Нарекли я Розовата долина. Там и по цялата страна розата цъфти, прекрасно благоухае и гони скръбта, а с красотата си радва влюбените.

Сутрин рано по цветчетата и листенцата на розата се появяват капки роса. Не, това не е роса, това са капките сълзи на двамата влюбени, които не могли да живеят под мирното небе на слънчева България и край приказните заливи на Черно море...

Кралско ухание Има легенда, която разказва как прекрасната Венера, докато се наслаждавала на любовни игри, изпуснала обувката си. и обувката на богинята се превърнала във възхитително цвете, символ на сексуалността й. цветето е орхидея. на орхидеята и до ден днешен приписват вълшебни свойства, а от листата и семената й приготвят любовни еликсири.

image
има и приказка за орхидеите, в която се казва, че имало едно време една невероятно красива богиня. тя отишла при хората да ги научи на доброта и взаимно разбирателство. но била прогонена от хората в гората. на мястото, където нощувала в гората, тя оставила нежно було. което вятърът отнесъл, а на земята и по дърветата израснали нежни, ароматни цветя, подобни на веещи се воали, с прекрасни чашки и неземно красиви цветове. може би точно така са се родили орхидеите.

image
а има и друга легенда, в която орхидеята е момък, увлечен по една от девойките, придружаващи бог Дионисий. момъкът толкова силно пожелал девойката, че не се посвенил да й посегне. девойката успяла да се отскубне и да избяга, а бог Дионисий, като разбрал, свикал зверовете и ги пратил да погубят момъка. но нещо в него се събудило, май била зараждащата се мъжка солидарност, и го съжалил. превърнал го в красиво цвете. чието име знаем. Орхидея!

image


 
image

image

image

image
image
image

image


image
Бялата роза е по-рядко срещана и по-дълготрайна. Символ на добротата, щастието, дълбокото приятелство и благодарност.






Тагове:   Магията,


Гласувай:
23



1. tili - Не зная, скъпа!
29.10.2010 03:32
Едно време като си изкарвах допълнителните стотонки с картички, беше нежелателно да се рисуват или снимат бели цвтя. Били символ на небитието.
Иначе ги харесвам много :)))
цитирай
2. thekingdaughter - Белият цвят
29.10.2010 08:32
Символ на чистота, непорочност, приятелство.
С пожелание за един слънчеви ден ;)
цитирай
3. monaliza121 - Благодаря, Стела!
29.10.2010 08:51
Така цветно и бяло ми стана от твоя постинг! Ще се помъча да запазя това усещане цял ден!:)))
цитирай
4. nicodima - И аз обичам бели цветя!
29.10.2010 09:00
Защо ли са ги дамгосали с тази мрачна символика!
За мен са символ на чистота и надежда!
цитирай
5. hristo27 - Красива легенда
29.10.2010 09:26
Като цветята от снимките!!!
цитирай
6. makont - Хубава легенда за Розовата долина,
29.10.2010 09:45
а цветята са прекрасни. Стана ми беличко, чистичко и ароматно на душата. Усмихнат и спорен петък, Стел!
цитирай
7. stela50 - За пръв път чувам ,tili ...Красиви и чисти са белите цветя.
29.10.2010 09:57
Но каквото и да казват , аз виждам в тях друга символика и ги обожавам .
Хубав ден ,мила !
цитирай
8. stela50 - И аз мисля така ,thekingdaughter...Нежност и любов е тяхното послание .
29.10.2010 10:00
Лек и приятен петък !
цитирай
9. stela50 - Светъл и красив ден ти пожелавам,Мона Лиза ...
29.10.2010 10:02
А може неочаквано да получиш букет от бели рози .
От мен музикален поздрав и усмивки !
цитирай
10. stela50 - Има най- различни поверия ,nicodima ...
29.10.2010 10:09
Аз лично досега не съм чувала ,не съм и чела , може би само бялата хризантема е
тъжно цвете .
Чистота и надежда -това ми харесва ...
Хубав ден !
цитирай
11. stela50 - Бяло и красиво е ,Христо ...
29.10.2010 10:11
И легендите са хубави ,приятно ми е ,че одобри .
Хубав петък !
цитирай
12. stela50 - Благодаря , makont ...
29.10.2010 10:13
Светло и хубаво да ти е на душата през целия ден .
Поздрави !
цитирай
13. ivankalilova - Толкова е красиво, че нямам думи. . . ...
29.10.2010 10:33
Толкова е красиво, че нямам думи......Благодаряти, за прекрасният постинг, приятелко! Желая ти, приказно , цветни почивни дни !
цитирай
14. kosara2008 - !!!любима песен и любими цветя...
29.10.2010 10:59
свързвам ги с най, най, най,-любимият си човек в живота ми/изключая обичните ми птиченца дечицата ми:)/

и сега я слушам и при теб!! в децибелите!ако някой не я чул ДА ЧУЕ :)

ПРЕГРЪД СИЛНУ ТЕБЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯ!
цитирай
15. stela50 - Това е и моята любима песен ,Косара ...Не знам за кой път я слушам вече .
29.10.2010 11:31
Радвам се ,че я свързваш с любов и красив спомен .
Спосибо ,милая !
цитирай
16. stela50 - Приеми първата роза от мен ,Ваня ...Прекрасна е .
29.10.2010 11:33
И музикален поздрав за хубав и светъл ден !
цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - Мила Стела, благодаря ти! ...
29.10.2010 11:51
Странно късно в съня си мислих за белите лилии на Ропотамо, които обожавам... Белите цветя са ми любими. Бялата магнолия, орхидеята, кала кала... Прекрасен ден за теб!
цитирай
18. анонимен - Хубаво е да имаш свои идеи
29.10.2010 12:07
Опитай да направиш нещо, без да взаимстваш от другите.
цитирай
19. stela50 - Благодаря ти ,Надя ...Хубав да е и твоят ден .
29.10.2010 13:21
И аз обожавам всяко бяло цвете и се радвам ,когато някой ми го поднесе .
Поздрав за теб !
цитирай
20. stela50 - Това си е моя идея ,анонимен ...
29.10.2010 13:27
И изборът на песента - също .Имала съм възможност през живота си да направя много неща ,без да взаимствам от другите ,не се е налагало .
А и почти всички постинги ,които правя го доказват .
цитирай
21. анонимен - Хубав петък и почивни дни
29.10.2010 14:37
в нашия край зевзеците използват двусмислено букета с бели цветя - и бели те са от мен - дано да имаш чувство за хумор
цитирай
22. stela50 - Благодаря ,nikstan ...Обичам хората с чувство за хумор .
29.10.2010 16:58
Хубава вечер и приятни почивни дни !
цитирай
23. bven - Таня, каква бяла феерия си ни показала!
29.10.2010 19:42
Аз също много обичам белите цветя! Благодаря ти за красивите цветове! Лека вечер:)))))
цитирай
24. stela50 - Радвам се ,че се отби ,Бвен ...Поздрав от мен .
29.10.2010 20:14
Подарявам ти голямата бяла роза .
Приятна петъчна вечер !
цитирай
25. scarlety - Голяма красота!
29.10.2010 20:43
Интересна легенда,а колко са красиви белите цветове...приказка!
Хубава вечер,мила Стел!
цитирай
26. yuliya2006 - СТРАХОТИЯ!
29.10.2010 20:45
СТРАХОТИЯ!
цитирай
27. stela50 - Благодаря ,Скали ...Поздрав от мен .
29.10.2010 21:12
За теб съм приготвила нежната фрезия ,приеми я .
Красива вечер !
цитирай
28. stela50 - Привет ,Джул !
29.10.2010 21:14
Обожавам белите цветя и много обичам тази песен .
Хубава вечер !
цитирай
29. iliada - Привет ,Стеле!:)
29.10.2010 21:29
Не бях чувала до сега тази красива легенда- Легендата за Розовата долина!:)
Толкова е красиво днес при теб!
Поздрави!
цитирай
30. kometapg - Благодаря за удоволствието, което ...
30.10.2010 01:22
Благодаря за удоволствието, което ми достави с твоя постинг, пълен с нежност и красота!
цитирай
31. stela50 - Добро утро ,Иля ...Красива е легендата .
30.10.2010 10:20
Радват ме думите ти .
Поздрав и хубав ден от мен !
цитирай
32. stela50 - Приятно ми е да прочета написаното от теб ,kometapg ...
30.10.2010 10:23
Това е и в душата ми - нежност и стремеж към красота .
Красив съботен ден с поздрав от мен !
цитирай
33. tota - С една дума: Нежност и красота!!
30.10.2010 11:24
Белият цвят е невинност и чистота! Поздрави за постинга! Благодаря за хубавата песен!! Хубав ден, Танечка!
цитирай
34. stela50 - Благодаря ти ,Ати ...
30.10.2010 12:37
Хубава е песента за прекрасни бели рози , нежност ,любов .
Светъл и приятен съботен ден !
цитирай
35. razkazvachka - Хубаво си прекарах тук сред цветя, музика и приказки! Ето ти и моята версия:)
30.10.2010 14:35
http://razkazvachka.blog.bg/izkustvo/2010/03/21/10000-priiateli-chitateli-i-edna-praznichna-prikazka-za-pone.515528
цитирай
36. ufff - WOW!
30.10.2010 18:14
Най-много обичам бели и оранжеви цветя. Стана ми драго от темата).
цитирай
37. stela50 - Благодаря ти ,Шехерезада ...Винаги ми носиш подарък .
30.10.2010 21:49
Радвам се ,че си се чувствала добре в моята къщичка .
поздрави !
цитирай
38. stela50 - Благодаря ти ,ufff ,за одобрението на идеята ...
30.10.2010 21:51
Всички цветя са красиви , но белите са моята слабост .
цитирай
39. анонимен - Страхотна приказка
26.01.2011 15:20
Страшно много обичам бели цветя, те са ми нещо като слабост. :) Нежни и красиви. А още по-хубаво е, че вече може да си поръчаш по интернет и красив букет цветя. Докато ровех из интернет, попаднах на един невероятен магазин за цветя, който предлага цветя на прилични цени: http://flo.bg/. Освен това доставката е доста по-бърза от другите. Разгледайте, няма да съжалявате, още повече, че наближават такива празници като Денят на влюбените и Осми март. :) Не забравяйте жената до вас. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17487704
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59834
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031