Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2011 20:28 - Филмите на Карлос Саура...
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 18394 Коментари: 26 Гласове:
30



image
Защо си тръгваш?

Слънцето свети в моя прозорец,
а аз гледам навън с мъка в сърцето:
Защо си тръгваш?

Всяка нощ се събуждам
и мисля за теб.
А часовникът ми сочи отминаващото време.
Защо си тръгваш?

И всички мои надежди за любов
си отиват със теб.
Ще ме забравиш ти, ще ме забравиш,
И като малко дете ще заплача още там - на гарата,
Защо си тръгваш? Защо си тръгваш?

Под светлината на нощния фенер
Заспиват всички онези неща,
които трябваше да си кажем.
Заспиват те -
там, до верижката на часовника,
Която сама се свлича...
Всички онези часове, които трябваше да изживеем заедно,
Те ще почакат...

И всички мои надежди за любов
Те ще си отидат със теб.
Ще ме забравиш ти, ще ме забравиш,
И като малко дете, ще заплача още там - на гарата,
Защо си тръгваш? Защо си тръгваш?

                    **********               


"Да отгледаш гарвани...", 1976 г

image

Да отгледаш гарвани  е испански филм от 1976 година на режисьора Карлос Саура.
"Да отгледаш гарвани..." – най-красивия, най-магнетичния и най-съкровен филм на Саура. Тук режисьорът се интересува от света на жената или, както той казва:

"Да отгледаш гарвани..." е филм непосредствено за жената или за детския свят на жената. Една необходимост или любопитство, което изпитвам напоследък"...
... Да храним по-често гарваните на детските си спомени - така няма опасност да изкълват очите ни, отворени за настоящето...

                           ***************

image
Филмът на Карлос Саура "Фламенко, фламенко" е сред същинските бисери сред филмите, радост както за възприятията на изкушените от седмото изкуство, така и за ценителите на знойното фламенко...

"Flamenco" (de Carlos Saura) (1995)


image
Филмът представя 13 ритъма на Фламенко, всеки с песен, съпровод на китара и танц...Танцьорите и музиката са страхотни, автентични. Гледайки филма, ще разберете, че Фламенкото е начин на живот...

image
 image
                      
                                     *************


Fados- още един ослепителен филм на Карлос Саура. “Израснал съм с фадо музиката, с гласа и присъствието на Амалия Родригес”, споделя култовият испански режисьор, който определя фадото като “la saudade (тъгата, меланхолията, риданието), копнежът на онези, останали в Португалия, по спомена за другите, прекосили морета и никога завърнали се; както и на тези, които са заминали, отнесли спомена за родната земя.”

image
Последните филми на Карлос Саура бяха впечатляващо отдаване на почит на различни регионални танци от испаноезичния свят.

image


Преплитайки различни форми на изкуството, те са изпълнени с чувственост, която ангажира не само съзнанието на зрителите, но и сърцата и телата им.

       
  “Carmen” (1983)


image
      " Кармен "

„Кармен” е един от най-успешните испански филми до момента.  Трудно е да се каже чие изпълнение е най-добро: Antonio Gades, Cristina Hoyos и Laura del Sol са повече от страхотни. Танцуват с душата си. Филмът е една прекрасна вълшебна приказка за неразделимостта на живота от мита.
Митът просмуква живота ни.  А танцът се превръща в начин на живот и животът е един вид изтанцуван. Хората са едновременно себе си и някой друг, а магията продължава...


image

Един от най-красивите и страстни филми, посветени на изкуството на танца. Знойната Лаура дел Сол е във вихъра на фламенкото, заедно с неповторимия Антонио Гадес, под възпламенявщия кръвта съпровод на виртуоза Пако де Лусия и вдъхновената режисура на Карлос Саура.

image












Тагове:   филм,   отгледаш,   една,   песен,   гарвани,


Гласувай:
30



1. petgen - Драматично, дълбоко, разбиващо...Благодаря, stela50 !
09.01.2011 20:39
http://www.youtube.com/watch?v=xxfwm9N1L_4&feature=player_embedded#!
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - Дуенде! ... http://www.youtube.com/watch?v=eGJAaZuxFjQ
09.01.2011 20:57
Карлос Саура има един псевдоним - Фламенкото на Андалусия... Душата на танца. Египетски, берберски, староеврейски, но най-вече испански. Благодаря ти за магията, Таничка!
цитирай
3. megg - Детският свят на жената...
09.01.2011 20:58
Наистина неизбродна тема... А когато към нея посегне режисьор като Саура, резултатът е магично изкуство - дълбоко, истинско. Едва ли има някой, който да не е впечатлен от " Да отгледаш гарвани".
Поздравления за постинга, Стела! :)
цитирай
4. demar - "....а магията продължава..."
09.01.2011 21:11
Благодаря ти , Таня !
Поздрави и прекрасна да ти е вечерта!
цитирай
5. yuliya2006 - СТЕЛА, ТА ТОВА СИ Е МЕЧТА. . БЛАГО...
09.01.2011 21:11
СТЕЛА, ТА ТОВА СИ Е МЕЧТА..БЛАГОДАРЯ ЗА СТИХА И ВСИЧКО..ВСИЧКО В ТОЗИ ПОСТИНГ

СЪКРОВИЩЕ СИ ТИ ТУК...СЪКРОВИЩЕ




«КАРЛОС САУРА - ИСКАХ...»



Исках да танцувам фламенко,

бе в кръвта ми, сънувах го нощем.

Но ми казаха че не ставам,

непохватен съм бил, дух нямал.



Не се отчаях, танго затанцувах,

стъпки напред, назад правех.

Приятелите ми от смях,

се превиваха като ме гледат.



Исках да танцувам много,

но съдба, какво да я правиш.

Станах режисьор и ето

за танците филм създадох.



И днес се сбъдна мечта,

в багри и ритми танцува.

"Фламенко" Аида Гомес

и Холивуд ми падна в краката.



24.10.2010

ДЖУЛИЯ БЕЛ
http://www.playcast.ru/view/1384026/24aba9128f136e2760a640037eeb3d1decc1dedcpl


цитирай
6. yuliya2006 - Карлос Саура "В моята ...
09.01.2011 21:15
Карлос Саура

"В моята работа разчитам много на интуицията си. Понякога от една картина, една снимка, от един музикален или литературен откъс се заражда филм. Всеки елемент оказва определено влияние. Тъй като киното е част от моя живот, аз се опитвам да уловя и да асимилирам всяко нещо, което ми харесва или ме вълнува. Ако мога да му дам някаква изразна форма, то в моите филми аз ще бъда силно повлиян от всичко, което ме привлича във всеки момент." (Из интервю с Карлос Саура от сп. "Image et Son", Франция)
цитирай
7. konstant7 - Магия !
09.01.2011 21:28
Докосване до света на Карлос Саура...

Поздравления !!!
цитирай
8. yotovava - Благодаря
09.01.2011 21:34
за удоволствието! :))))))))))))))))))))))))))
Валя
цитирай
9. miaa - Благодаря ти за Карлос Саура:)
09.01.2011 23:33
Съвършеният свят на Жената, магнетичен, с красотата на посланията, които завладяват противоположната част на света!
Един приказен и често трагичен феномен, са филмите на Саура!
Удоволствието е изцяло мое! С обич, Стела!
цитирай
10. stela50 - Здравей ,petgen ...Радвам се ,че си тук и ти харесва .
10.01.2011 00:13
Благодаря за подаръка ,ще го видя непременно .
Лека нощ и успешна нова седмица !
цитирай
11. stela50 - Мила Надя ,и ти си ми приготвила подаръче ...
10.01.2011 00:17
Карлос Саура е магичен ,с удоволствие ще гледам и слушам още .
Спокойна нощ и хубава седмица !
цитирай
12. stela50 - Благодаря ти , megg ...Незабравим е този филм ,а и всичко ,което сме гледали .
10.01.2011 00:22
Впечатляващо е изкуството на невероятния Саура .
Лека нощ !
цитирай
13. stela50 - Магията продължава и след като сме изгледали
10.01.2011 00:27
филма ,Марин ...Великолепен е Саура ,актьорите ,танцьорите ,песните .
Благодаря ти . Лека и успешна нова седмица !
цитирай
14. stela50 - Съкровището се крие в таланта на великолепните изпълнители
10.01.2011 00:35
и магнетичния Саура ,Джул...Мислех си за твоя вълнуващ стих ,
благодаря ти ,че ми го подари . Постингът се роди ,след прочетона статия за
безсюжетните му филми и разбира се споменна за гледаните от мен .
Лека и спокойна нощ ,скъпа !
цитирай
15. stela50 - Магия е , konstant7 ...усещане на болка и свобода ,
10.01.2011 00:41
сила и нежност , дълбоко и чувствено . Един невероятен свят ...
Благодаря и хубави дни !
цитирай
16. stela50 - Радва ме ,Валя ,че си тук и сподели ...
10.01.2011 00:44
Поздрав и лека нощ !
цитирай
17. stela50 - Аз ти благодаря ,Миа ...хубави мисли ,допълват моите .
10.01.2011 00:48
...Един приказен и често трагичен феномен, са филмите на Саура...
В това може би е и част от силата , магията и очарованието .
Спокойна нощ ,мило момиче !
цитирай
18. tili - Съвсем наскоро гледах
10.01.2011 02:00
един странен филм на Саура - "Аз, дон Джовани". Историята на либретиста на Моцарт и Салиери - Лоренцо дел Понте. Венецианец също. Беше огромно удоволствие!
цитирай
19. stela50 - Добро утро ,til ...
10.01.2011 06:43
За този филм ми сподели и сестра ми , беше възхитена .
Поздрав и успешна нова седмица !
цитирай
20. iliada - Таня винаги съм ти се възхищавала!
10.01.2011 09:47
Правиш невероятни постинги!Винаги има какво да науча от теб!
Страхотен ден ти рожелавам!
Благодаря ти !
цитирай
21. stela50 - И това го чувам от една Вълшебница ...голямо признание си е .
10.01.2011 10:15
Хубава и успешна седмица ,Иля !
цитирай
22. tera - Пропуснала си един страхотен филм на Саура - "Ана и вълците"
10.01.2011 15:31
Много силен, особено края и като излязох от киното се чувствах като цапардосана с бухалка по главата :)

http://www.cinefish.bg/Ana-i-valcite-Ana-y-los-lobos-id143.html


цитирай
23. stela50 - Права си ...пропуснала съм и други важни моменти .
10.01.2011 15:38
Винаги действам спонтанно ,когато ме хване амок.
Благодаря за допълнението .
Поздрави !
цитирай
24. kalin8 - Благодаря ти!
10.01.2011 18:07
Поздрави за постинга!
Б.
цитирай
25. stela50 - Здравей , kalin8 ...
10.01.2011 19:51
Хубаво е ,че си тук и ти харесва .
Сърдечно благодаря !
цитирай
26. anaevada - Страхотно!
07.02.2013 10:10
Страхотен избор! На филми и музика! Гледала съм ги всичките и определено са много хубави, най-малкото придобиваш представа за нещата, но "Фламенко" ми е любимият, защото наистина има страхотни изпълнители, особено Сара Барас, която побърква. Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17560102
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59866
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930