Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.02.2011 18:26 - МИРЯНА БАШЕВА на 64 години ...Честито!
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 17546 Коментари: 37 Гласове:
42

Последна промяна: 12.02.2013 10:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

МИРЯНА БАШЕВА
=============================

 Поетесата Миряна Башева, единствената дъщеря на трагично загиналия външен министър Иван Башев, е родена в София на 11 февруари 1947 г. Завършила руска гимназия и английска филология, без да се дипломира. Прописала поезия сравнително късно - след 23-та си година. Първата й стихосбирка е “Тежък характер”. Много от стиховете й са популярни песни - “Дано” на Богдана Карадочева, “Тежък характер” на Йорданка Христова, “Как си ти” на братя Аргирови, “Булевардът” на Михаил Белчев... Работила е като сътрудник в списание “Отечество”, Българската национална телевизия, Студията за игрални филми “Бояна”, списание “Факел”. След 1989 г. е редактор във вестниците “24 часа” и “Сега”.

 
НЕПРИМИРИМИТЕ

Много са малко.
Все пак ги има.
А пък аз точно такива харесвам -
дето ги няма.
Непримирими.
И към земята строго отвесни.
Биват прочути
и забранени.
Те са измислили дясно и ляво
и мислят
петото измерение.
Непримирими към бог и дявол.
Все са поети -
без варианти.
И политици да ги направиш,
В своите черни
служебни чанти
ще носят само лирични държави!
Обикновено
не са щастливи.
(В простия смисъл, прост като "здрасти".)

А им завиждат,
и то - красиво -
всички, които си имат щастие.
Още са малко.
Чакаме нови!
Трябва да дойдат, ако сме хора!
Ако сме дух,
материя, слово -
с божествена аудитория.

И кой ги знае
отде се взимат...
Е, пак оттам, отдето и всички.
Но и с природата
са НЕПРИМИРИМИ!
А пък аз точно такива обичам.

image













КРЪСТ


Вървял ли си из улиците нощем,
по-стъпкан и от уличната прах,
по-мъртъв
от добре изтлели мощи?
А аз вървях.

Седял ли си над бялата хартия,
по-бяла от лицето на монах,
по-страшна

от потънала гемия?
А аз седях.

Разбирал ли си колко си излишен,
по-жалък от напразно сторен грях,
по-скучен
от това четиристишие?
А аз разбрах.

Живял ли си единствено с перото
любовник, брат, тиранин и аллах,
зачеркнало и хляба, и леглото?
Така живях.


image













ТЕЖЪК ХАРАКТЕР

Като камък на шия,
като белег от нож,
като черна шамия,
като стар меден грош
все те нося по мене,
нищо, че ми тежиш,
от глава до колене
нищо, че ме болиш!
Като знак за магия,
като биле за жар,
като люта ракия,
като бял хвърлен зар -
цял живот - студ и огън,
клетва и благослов,
добро утро и сбогом,
моя трудна любов.

Миряна Башева


image

А БЯХМЕ ЛУДИ

На Христо Ганев

А бяхме луди, млади, убедени -
на пъпа на Земята сме родени.
Заплитахме се в пъпната си нишка.
С Едит Пиаф не жалехме за нищо.
Под нас Земята беше още плоска,
но вече се въртеше като плоча.
Над стихващите духови оркестри
вилнееше духът на Елвис Пресли.
Растяхме. И Земята се закръгли,
но щръкнаха най-острите й ъгли.
По прави линии вървяхме денем,
Висоцки беше нощният ни гений.
Растяхме - малки мислещи растения...
В нас никнеха и вери, и съмнения.
Растеше с нас светът като след болест.
Растеше и противният ни полюс:
запретнаха ръкавите на ринга
Джон Ленън, Пол Макартни, Джордж и Ринго.
А ние - все на София във скута,
в средата между Лондон и Калкута...
Земята се въртеше ли, въртеше.
Ах, бяхме луди, млади! Бяхме. Беше.
Под нас Земята беше до колене...
Деца, простете, за да сте простени.
Сега е ред на вас да превъртите
Земите, от бащите неоткрити.

 

ПОСЛЕДНО

"Вернись вернись туда, где ждут,
Скажи, что счастье есть."
Вадим Шефнер

Помня първото щастие. Второто.
И десетото... И предпоследното...
Те връхлитаха с шеметни скорости.
И отлитаха още по-шеметно.
Аз оставах на пътя. Прегазена.
Но и нямаше път сред завоите...
Днес, след каменна вечност, си казвам:
тия щастия... не те са моите!
............................................
Ето Мойто: в трънливата бездна
ми изсече път - хилядозвезден.
Изранено, докуца до скута ми
и пустинята прашна избута.
Вдигна лапа, накриво зарасла,
и в душата ми нещо намести.
И сърцето ми стана тържествено,
а челото - високо и ясно.
А гласът ми нечуто се моли:
Не изчезвай, Нещастие мое!










Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. petgen - ЖИВОТ СЪС СЛЕДИ!!!
11.02.2011 19:01
Живял ли си единствено с перото
любовник, брат, тиранин и аллах,
зачеркнало и хляба, и леглото?
Така живях.

Да е живо и здраво мъжкото момиче Миряна Башева!!!
Как хубаво си се сетила, stela50, да ни разбунтуваш, нахъсаш по мирянински:) Благодаря ти !!!
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Таня! Не знаех, не мога да повярвам. Тя е вечно момиче!:)
11.02.2011 20:46
Да е жива и здрава и ти да си жива и здрава, че си я почела!:) Бях забравила, че е Водолей... Значи затова толкова я обичам. Няма да забравя, как когато се случеше да вечеряме заедно, винаги ще отдели грижливо от порцията си и за котето, което я чака у дома.:) Много мил човек и много добра поетеса. Поздравления за постинга!
цитирай
3. dushevno - Поздрав за постинга, Таня!!!
11.02.2011 20:50

любимо и изпълнението е страхотно :

http://www.youtube.com/watch?v=cTVbXtWqxyk

освен това :

"...И кой ги знае
отде се взимат...
Е, пак оттам, отдето и всички.
Но и с природата
са НЕПРИМИРИМИ!
А пък аз точно такива обичам."

изобщо - ВСИЧКО!
цитирай
4. yuliya2006 - ТЕЖЪК ХАРАКТЕР Като камък на ...
11.02.2011 21:12
ТЕЖЪК ХАРАКТЕР

Като камък на шия,
като белег от нож,
като черна шамия,
като стар меден грош
все те нося по мене,
нищо, че ми тежиш,
от глава до колене
нищо, че ме болиш!
Като знак за магия,
като биле за жар,
като люта ракия,
като бял хвърлен зар -
цял живот - студ и огън,
клетва и благослов,
добро утро и сбогом,
моя трудна любов.

Миряна Башева

цитирай
5. анонимен - ЧРД! БЛАГОДАРЯ ЗА СТИХОВЕТЕ И МИ...
11.02.2011 21:43
ЧРД! БЛАГОДАРЯ ЗА СТИХОВЕТЕ И МИРОТВОРНИТЕ МОМЕНТИ С ТЯХ! НЯМА НИЩО СЛУЧАЙНО, ЩОМ ТОЧНО ДНЕС ПОПАДНАХ НА ТЯХ. ТЕЗИ КРАТКИ МИГОВЕ МЕ ДЪРЖАТ НА ПОВЪРХНОСТТА.БЛАГОДАРЯ, БЛАГОДАРЯ, БЛАГОДАРЯ!
цитирай
6. анонимен - Да бъде жива и здрава!
11.02.2011 22:32
Непримирима
....
А пък аз точно такива обичам.

Не вярвам много в номерология, но като че ли има нещо ....нейната рождена дата й е предрекла "Царственост"

Нежно тайфунче. Много нежно, ранимо...до толкова, че винаги трябва да показва и нокти:)

ще заспя с нейния Тежък характер...и ще ми бъде леко:)))
цитирай
7. bizcocho - "Но и с природата са НЕПР...
11.02.2011 23:15
"Но и с природата
са НЕПРИМИРИМИ!
А пък аз точно такива обичам." - и аз, и затова може би харесвам много стиховете и'.
Душичката ми напълни с този постинг! :)
Да е жива и здрава Поетесата! Да радва приятелите на Словото!
И да има Хора, като теб, които да ни напомнят за талантите! :)
цитирай
8. vesela85 - Поздрави за постинга !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11.02.2011 23:54
Да бъде жива и здрава МИРЯНА БАШЕВА!
цитирай
9. tryn - Благословена да е Миряна!
12.02.2011 07:22
Преживях минути на възхита и възторг.
Благодаря, Стела! :)
цитирай
10. sladyr4eto87 - честито да и е пожелавам и още по т...
12.02.2011 08:49
честито да и е пожелавам и още по толкова за пръв път и чета стиховете при теб и много ми харесаха нека продължава да ни радва с тях
цитирай
11. ufff - Леле, как лети времето! ) Да е ж...
12.02.2011 08:52
Леле, как лети времето! )
Да е жива, здрава и честита!
цитирай
12. scarlety - Интересна личност!
12.02.2011 12:08
Добра поетеса и мъжко момиче!
Да е жива и здрава!
цитирай
13. stela50 - Да ...живот със следи , petgen . Привличат ме такива хора .
12.02.2011 13:16
Имаме нужда и от малко хъс . Да е жива и здрава !
Хубава слънчева събота !
цитирай
14. stela50 - Много ми беше приятно да прочета коментара ти ,Надя ...
12.02.2011 13:20
Жалко ,че не съм имала удоволствието да познавам лично това мъжко момиче .
Много добра поетеса със смел и непримирим поглед .Да е жива и здрава .
Поздрав и прекрасен ден !
цитирай
15. stela50 - Благодаря ,Бени ...харесвам непримиримите хора.
12.02.2011 13:25
Много исках да пусна клип на Тежък характер ,но нещо не можах да си избера .
Като стихотворение си е достатъчно силно .
Благодаря ти за музикалния поздрав . Хубав слънчев ден !
цитирай
16. stela50 - Поздрав на любимата поетеса ...с млад и горд дух.
12.02.2011 13:29
Много здраве и творчески успехи и желаем от сърце .
Хубав и светъл ден за теб ,Джул !
цитирай
17. stela50 - Здравейте , Анонимен 5 ...Благодаря ви ,че се
12.02.2011 13:33
присъединихте съм поздравита към поетесата с тежък характер и млада душа .
Тези мигове имат сила и крепят много от нас .
Сърдечни пожелания за добри дни и за Вас . Поздрав !
цитирай
18. stela50 - Хубаво е написаното от Вас , Анонимен 6...
12.02.2011 13:35
...Нежно тайфунче. Много нежно, ранимо...до толкова, че винаги трябва да показва и нокти ...
Лек и приятен да е и денят Ви !
цитирай
19. stela50 - И аз имах нужда да си припомня ,Женя ,прекрасните стихове .
12.02.2011 13:40
Има в тази мила жена нещо много силно и смело ...
...Да е жива и здрава Поетесата! Да радва приятелите на Словото!
Поздрав и слънчев ден и за теб ! Благодарности !
цитирай
20. kleopatrasv - Много нови вдъхновения и още много ...
12.02.2011 13:41
Много нови вдъхновения и още много сбъднати мигове пожелавам на Миряна Башева. Стиховете й остввят трайни следи и се помнят дълго с техния невероятен стил.
Поздравления и за теб, Слънчева!
цитирай
21. stela50 - Благодаря ,Веси ...да е жива и здрава .
12.02.2011 13:42
Да се четат хубавите й стихове и още да ни поднесе през следващите години .
Хубав слънчев ден за теб !
цитирай
22. stela50 - Аз ти благодаря ,tryn ...за споделените мигове и хубави думи .
12.02.2011 13:46
...Благословена да е Миряна! И с още хубави стихове да ни изненада .
Светли и приятни почивни дни за теб !
цитирай
23. stela50 - Ще ни радва още дълго ,Сладурче ... поезията й е с особен почерк,
12.02.2011 13:50
не може да бъде сбъркана или забравена .
Поздрав и слънчев ден за теб !
цитирай
24. stela50 - Бързо лети времето ,ufff ...но има хора ,които никога не остаряват .
12.02.2011 13:52
...Да е жива, здрава и честита!...Хубав поздрав за поетесата .
Прекрасен ден за теб !
цитирай
25. stela50 - Благодаря ,Клео ...да е жива, здрава и ...непримирима .
12.02.2011 13:54
...Стиховете й остввят трайни следи и се помнят дълго с техния невероятен стил...
Хубав ,слънчев ден ,Прекрасна !
цитирай
26. 1001usmivki - Честито и от мен!
12.02.2011 16:18
Искам да припомня:

ГОРДЕЛИВИТЕ



Горделивите -
ние -
не питаме никога.
В резултат -
емболия
от сподавени викове.

Няма за нас лекарства!
Няма противоядия.
Мълчаливо, но царствено
умираме. Млади.
(Моя гордост и бич мой,
мразен, неминуем,
как да кажа "обичам"?
Може някой да чуе!)

Горделивите -
ние -
живеем от болката.
Ех, понякога пием
един за друг.
Толкова.
цитирай
27. iliada - Честит празник на поетесата ,която не познавам лично,
12.02.2011 17:21
а само от известните и чудесни стихове . Знам обаче ,че ми е далечна роднина и съм много горда с този факт!:)
цитирай
28. stela50 - Благодаря за хубавото допълнение ,1001usmivki ...
12.02.2011 17:26
Хубаво е за тези ,които не са чели много от поетесата .Зарадва ме .
Поздрави !
цитирай
29. cefulesteven - Честито!
12.02.2011 17:27
Честито!
цитирай
30. stela50 - Всички ли сте талантливи във вашия род ,Иля ...
12.02.2011 17:28
Приятно ми беше да науча тази подробност .
Хубава вечер !
цитирай
31. stela50 - Да е жива и здрава Миряна Башева , cefulesteven ...
12.02.2011 17:30
Честито и на теб , имаш хубав повод .
Поздрави !
цитирай
32. bven - Много хубав поздрав!
12.02.2011 20:32
Една дарба - без протекции, дипломи фалшиви и парашутна гимнастика! А и песните се пеят! :)
цитирай
33. monaliza121 - Булевардът с лиричния ритъм...
12.02.2011 20:45
Разтопявам се от тази песен - текст, музика, изпълнение!:))

и

Вървял ли си из улиците нощем,
по-стъпкан и от уличната прах,


Привет, Стела! Удоволствие за душата е поезията на Миряна!
цитирай
34. stela50 - Споделям мислите ти ,Бвен...такъв талант не се нуждае от дипломи .
12.02.2011 22:33
Ще остави след себе си следа - прекрасни стихове и песни .
Хубава вечер !
цитирай
35. stela50 - Удоволствие за душата е поезията на Миряна...хубаво казано ,Мона Лиза .
12.02.2011 22:36
Чудесна песен ! Радват ме думите ти .
Поздрав и лека вечер за теб !
цитирай
36. анонимен - Времето си лети, дори за вечните
13.02.2011 14:20
и добре, че има хора кото теб, Стела, да го спрат за миг. Да си спомним какво сме и шродължаване да обичаме. Непокорно момиче, което не се побиаш в никакви рамки, обичам те, търся те, да си честита!
цитирай
37. анонимен - Нв съм анонимен ;)
13.02.2011 14:21
НАдето аъм :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17490189
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59834
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031