Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2011 00:13 - Стихове, които е хубаво да бъдат прочетени ........ІІ част
Автор: priqtel12 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 28967 Коментари: 27 Гласове:
29

Последна промяна: 14.07.2011 10:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ето ме и мен, приятели!
С поредната "доза" поезия.....

image

Не зная колко от стиховете на Иля Велчев
сте чели,
но няма как да не сте слушали песни
по негови стихове.
Подбрах за вас няколко стиха.

 http://www.slovo.bg/showauthor.php3?ID=271&LangID=1
  * * * * * * *
Признание

Съзирам те
и
онемявам. 
Изгубвам памет, име, всичко.                

Не зная кой съм,
накъде съм тръгнал.                                                      
И все едно                                         

не съм познавал друга.
Съзирам те                                            

и правя своето откритие -              
                                        Жената!
 
image

Сърцето ми отнасяш                             с една неподозирана усмивка. Разсмиваш се на вкаменелия си мъж   по пътя си. . .и го забравяш.                                           А той остава смешен и прехласнат
и вечно вкаменен след теб.

                                    Сърце, пази я,
                                    и тайно й свети!
                                    На този свят
                                    не смея да мечтая -
                                    за тебе, живата и чуждата,
                                    на онзи свят 
                                    каквато  да те срещна -
                                    болна, стара, погрозняла, сянка,
                                    повярвай ми, ще те позная
                                    и няма повече да те изпусна.

 * * * * * * *

 image

  
* * * * * * *
Блус за двама

 Блус за двама
танцувам блус,
любовен блус,
за двама блус - тъга и прошка.
Ти си вечната жена,
въздух и вода - моя душа.
Ангелско лице!
Ангелска усмивка!
Като в стар измислен филм, сега,
ти склони глава на мойто рамо.
Не говори.
Танцувам сам - макар и с теб!
Танцувам блус,
прощален блус,
за двама блус - любов и всичко.
Ти си моята лъжа,
мъгла и дъжд, моят въпрос.
Огън ще остане
и ще ни гори.
Като за последен път те моля,
ти, склони глава на мойто рамо.
Не казвай нищо.
Танцувам сам, макар и с теб!

 image

  * * * * * * *
 

 image


* * * * * * *

Нарисувай ми душата

Нарисувай ми душата, мила,
върху бялото платно
вместо с четка
с пръстите си нежни.
Нарисувай я засмяна
с пламнало чело
и понякога с очи дъждовни.
Нарисувай ми душата, мила,
както виждат я приятели и врагове,
(зная, истинска я виждаш само ти).
Вярвам също в погледа на времето
и в оценката на яростта
по безплодното лице на някой принц.
Скрий платното
с най-доброто в мен
(не изтривай никоя голяма грешка)
и ако душата си и аз загубя
в път и сън към райските врати
ти, платното свое, покажи ми, мила,
нека в нея да се върна,
в моята душа,
(и при тебе също,
ако зла магия ме е ослепила).
Нарисувай ми душата, мила,
с твоята душа.

* * * * * * *


image



 * * * * * * *
Прощаване

 Над безкраен кей,
над фенери мъгливи
сто сирени пак разплакват нощта.
Те отново те грабват
в непозната далечна земя.
И от кораба
две очи ме следят,
две очи безизходно мълвят.
Те са твойте очи. . .
и отново оставам сама.

 Бягай, корабе,
отнеси обичта
по вълните като скитник прокуден.
Знам, възможно е, да разлюбиш жив -
безвъзвратната обич е мъртва.
 И сърцето ми
твоят пленник ще бъде.
С вечна болка
ще ми спомня за теб,
ще ме пази от други,
защото болката, това си Ти!

* * * * * * *

image


* * * * * * *

Тема за самотна цигулка
и скъсани струни

Опитах се да те целуна

и те целунах, тъй нежно,

почти толкова нежно,

както целувах Нея.

Опитах се да ти прошепна

нещо ужасно мило,

почти толкова мило,

както шепнех на Нея...

Опитах се...

Дори и дъжд валеше,

романтичен и истински,

но не беше същият дъжд,

беше почти.

И същият смешен стих

си спомних -

"Жената - кръст, Мъжът - Христос!

Любов ли е това, любов?"

Но не беше същият стих,

беше почти.

И ти беше много красива и влюбена,

може би още по-красива и влюбена от

Нея, но беше ти.

И аз бях много силен и интересен,

може би още по-силен и интересен,

но не бях аз.

И стана страшно, безизходно и сиво,

сърцето си отиваше от мен.

А аз изплашено му казах:

Сърце, измислица е всичко с нея. Лъжа!

Не е била Тя никога. Не е!

А то горчиво се изсмя!

Тя... беше!

* * * * * * *

 image

* * * * * * *

 Монолог на чашка кафе

Защо избрах него ли, питаш?
Такава красива жена като мене,
(по ти прилича на тебе?
Ти си по-хубав, по-умен!
Всичко при тебе е с по...
По-голяма марка кола,
по-големи връзки,
по-големи роднини,по-голямо място
заемаш в живота.
Знаеш да се харесваш на всички,
но точно това... не ми харесва на мене.
Ти си просто рекламен,
ти си съвсем идеален,
но... извинявай, това ми е скучно!
Оглеждаш ме вещо,
навярно така си купуващ
ценните вещи - със сметка,
колко ще бъдат на мода,
е, нека завиждат там простите хора.
Аз пък обичам, когато ме гледат,
друго да има в очите отсреща,
нещо, което го нямаш, прощавай.
Ти си по-хубав, по-умен,
но не и за мене.
Келнер, плаща! Не, не ставай,
пий си кафето - ще ти изстине,
Аз тръгвам, защото не искам да чака -
той ме ревнува, обича, умира за мене!
Как само се кара, когато е гневен.
Какво още има? Пусни ми ръката!
А, защо избрах Него пред тебе ли?
Не можеш да го преглътнеш?
Ето, виждаш ли,
ти даже не можеш да губиш...

* * * * * * *

image


* * * * * * *

image

Тази нощ в небето

Тази нощ в небето се отвори
една  врата.
(Ти спеше щастливо и не я усети.)
От нея в стаята влезе
много красива жена
(не по-красива от тебе).
Погледна ме с очите си студено-сини.
Разбрах, че идва за мене
и тихичко се опитах да преместя
ръката ти заспала на мойто сърце
(черен облак премина
на бялото ти чело).
(Така ми се искаше да чуя гласът ти...)
От жената лъхаше
на смъртно-студен парфюм,
и аз се изплаших да не те събудя.
Твоята лека ръка
така тежеше върху гръдта ми,
че нямах сили да я повдигна,
а сърцето щеше да се пръсне
от нежна горчивина,
от тежка горещина.
И все пак щях да я повдигна
(само за да не видя,
как твоите очи ще остареят в онзи миг,
който все не вярваме,
че ще дойде при нас).
Ако можех, бих преместил,
бих изгорил и моята сянка
върху тази светла постеля.

(Разбираш ли, все едно, че ме няма,
че отново ще дойда).
Тогава жената ме спря
с прекрасно-страшните си очи
и ми прошепна:
(кълна се, гласът й беше съвсем човешки,
почти като твоя, почти...)
ТЯ Е ПРЕКРАСНА!
(Така ми каза за теб).
ТЯ Е ПРЕКРАСНА, НАЛИ?
И ТЕ ОБИЧА ПО-СИЛНО ОТ МЕН.
Въздъхна по-женски тъжовно,
отстъпи леко назад към вратата
и я затвори след себе си в небето.
И тежестта изчезна от моята гръд.

Върху сърцето ми спеше
леката птица на твойта ръка.
Този път Ти ме беше спасила...

image

* * * * * * *

image


* * * * * * *

Без грим

/ На артиста/
     Един след друг угасват големите слънца
на безучастните прожектори.

И опустява залата от шумните аплодисменти.
И момичето, което всяка вечер
идваше със скромната си бяла рокля
и този път му хвърли нежната си роза
и плачещо и смеещо си тръгна.
 
image

А клоунът зад спускащите се завеси,
изпрати му по въздуха целувка.
Но не посмя да го догони влюбеният клоун.
Под царствената, веселата маска,
лицето му бе почнало да остарява...

 Ето пак аз съм сам.

Всеки ден, уморен.

Ето пак свалям аз

в този час моят грим.

Ставам просто човек,

със сърце и тъга.

И макар и звезда,

ех, звезда,

но сама.

И влюбена си ти,

във мен, и не във мен.

Но ти обичаш

моят образ в грим.

Не виждаш мен, а клоунът,

палячото, артиста.

Да, ти обичаш в мене

сцената.

Не виждаш мен,

а славата и моето изкуство. . .

Ето пак аз съм с вас,

в този час - моят час.

И отново за вас

слагам аз моят грим.

Но със вас съм щастлив,

от сърце, без лъжа.

И дано съм човек и "звезда",

но без грим.

Благодаря!

image 
Стиховете са от стихосбирката му
" Генерал по любов".





Тагове:   стихове,   иля велчев,


Гласувай:
29



1. creatura - Уникален постинг, а поезията е н...
14.07.2011 00:28
Уникален постинг ,а поезията е настръхваща!
цитирай
2. priqtel12 - А поезията
14.07.2011 01:16
е прекрасна.
цитирай
3. ognena71 - Прекрасни стихове мила! Поздра...
14.07.2011 01:37
Прекрасни стихове мила! Поздравявам те за чудесния постинг.
Прекрасна и нежна вечер ти желая!
цитирай
4. priqtel12 - Благодаря ти!
14.07.2011 01:43
Лека нощ и на теб!
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Много хубав подбор от стихове си ...
14.07.2011 10:13
Много хубав подбор от стихове си направила и чудесно си ги съчетала. Приятен ден.
цитирай
6. bven - Благодаря , Ива...
14.07.2011 11:39
Чудесни, истински стихове и страсти.
Хубав ден!:)))
цитирай
7. kometapg - Благодаря ти за тези красиви сти...
14.07.2011 12:21
Благодаря ти за тези красиви стихове!:)
цитирай
8. priqtel12 - Радвам се, че си тук и ти харесва.
14.07.2011 13:20
kasnaprolet9999 написа:
Много хубав подбор от стихове си направила и чудесно си ги съчетала. Приятен ден.

цитирай
9. priqtel12 - Хубав да е и твоят ден!
14.07.2011 13:21
bven написа:
Чудесни, истински стихове и страсти.
Хубав ден!:)))

цитирай
10. priqtel12 - :)
14.07.2011 13:22
kometapg написа:
Благодаря ти за тези красиви стихове!:)


Хубав да е деня ти!
цитирай
11. kalin8 - Поздравления и от мен !
14.07.2011 18:26
Прекрасни стихове!!!
Чудесен постинг!
Прочетох с голямо удоволствие!
Б.
цитирай
12. feq - Много красиво оформен постинг!
14.07.2011 19:22
Добър избор си направила, Иве!
Благодаря!
:*
фея
цитирай
13. ivesa - Чудесни стихове!
14.07.2011 19:26
Поздравления за постинга!:)
цитирай
14. ivankalilova - Ив, прекрасно е всичко !Искренни ...
15.07.2011 07:53
Ив, прекрасно е всичко !Искренни поздравления!

,,Нарисувай ми душата, мила,
както виждат я приятели и врагове,
(зная, истинска я виждаш само ти).''
Благодаря, че сподели с нас!
Желая ти прекрасен ден!:)))
цитирай
15. tomich - Не бях чел стихове на Иля Велчев, но тези...
15.07.2011 13:53
Не бях чел стихове на Иля Велчев, но тези ме изненадаха приятно. Хубава любовна лирика, хареса ми!
Поздравления за постинга!
цитирай
16. vilidimova - :)
16.07.2011 10:20
Обичам стиховете на Иля Велчев и доста често си ги препрочитам... толкова са чувствени, че ме карат да настръхвам...
Благодаря за удоволствието да настръхна и сега...
цитирай
17. priqtel12 - Благодаря ти!
18.07.2011 19:45
kalin8 написа:
Прекрасни стихове!!!
Чудесен постинг!
Прочетох с голямо удоволствие!
Б.

цитирай
18. priqtel12 - Доволна съм, че ти е харесало при мен, Юлия!
18.07.2011 19:46
feq написа:
Добър избор си направила, Иве!
Благодаря!
:*
фея

цитирай
19. priqtel12 - Чудесни са, нали?
18.07.2011 19:47
ivesa написа:
Поздравления за постинга!:)

цитирай
20. priqtel12 - Добре си дошла, Ваня!
18.07.2011 19:48
ivankalilova написа:
Ив, прекрасно е всичко !Искренни поздравления!

,,Нарисувай ми душата, мила,
както виждат я приятели и врагове,
(зная, истинска я виждаш само ти).''
Благодаря, че сподели с нас!
Желая ти прекрасен ден!:)))

цитирай
21. priqtel12 - Е, заслужава си да бъдат прочетени, нали?!?!
18.07.2011 19:49
tomich написа:
Не бях чел стихове на Иля Велчев, но тези ме изненадаха приятно. Хубава любовна лирика, хареса ми!
Поздравления за постинга!

цитирай
22. priqtel12 - Удоволствието е изцяло мое! Благодаря ти, че се отби!
18.07.2011 19:50
vilidimova написа:
Обичам стиховете на Иля Велчев и доста често си ги препрочитам... толкова са чувствени, че ме карат да настръхвам...
Благодаря за удоволствието да настръхна и сега...

цитирай
23. konstant7 - Прекрасни стихове...
18.07.2011 23:57
Поздравления !

Танцувам блус,
макар и сам,танцувам с теб.
цитирай
24. priqtel12 - !!!
20.07.2011 15:00
konstant7 написа:
Поздравления !

Танцувам блус,
макар и сам,танцувам с теб.


Танцувам блус........
цитирай
25. inel379 - Стихове, които докосват!
27.07.2011 22:02
Рисуват душата!
Вълнуващ е нейния танц!
Благодаря!
цитирай
26. анонимен - петя
21.10.2011 22:01
Благодаря за,страхотно подбраната мелодия ,към прекрасните стихове на Иля Велчев!
Разплакаха ме ,развълнуваха ме,благодаря!

цитирай
27. nightorchid78 - Тази сутрин презполових "Ако ...
16.02.2013 16:11
Тази сутрин презполових "Ако си дал". Прекрасна поезия и много хубави песни бяха направени, истинските неща оцеляват през времето и тези стихове тук го доказват! Благодаря за поста!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: priqtel12
Категория: Други
Прочетен: 3797684
Постинги: 247
Коментари: 6722
Гласове: 39686
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930