Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2012 15:37 - Как ухае Розата ...
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13460 Коментари: 24 Гласове:
62


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image 
" Един няма да разбере как ухае розата ...
  Друг от горчиви билки мед ще направи ...
  Ако дадеш на някой хляб -
                   завинаги ще те запомни
  За друг - живота си да пожертваш -
                   няма да разбере..."
                                 Омар Хайям


  image
   Художник - Джон Уильям Уотерхаус
                       * * *
Първи за Европа го открива Едуард Фицджералд
след 700 години неизвестност...
За първи път е преведен на български,
от немски и англииски рубаи -  от Гео Милев.

*
Той е цяла вселена, енциклопедия...
и трудно може да се опише. Написаното
от него, в епохата, в която е живял
и сътворил, въз основа на база знания,
е голямо наследство във времето напред.
Двустишието: " Но знам едно, че всъщност
нищичко не зная. Животът ми отмина -
виж това открих." - е простичката житейска
истина, казана само с няколко думи...


image

Не значи, че продаваш, когато себе си дариш,
да спиш до друг – не значи да преспиш.
Не означава да не разбереш – това да не повториш,
не означава да не опознаеш – това да не говориш.
Не означава да не видиш – това да не поглеждаш,
да не крещиш не означава, че не гориш,
да премълчиш и отговор да не намериш,
са две неща различни и нямат нищо общо.

И да стоиш, съвсем не значи, че не летиш,
не значи да умреш – това, да замълчиш,
и да се примириш, смъртта когато видиш,
не значи унижение да претърпиш.

Да бягаш в мрака – не означава да си тръгнеш,
да пуснеш – не означава да пропуснеш,
и да не отмъстиш – не значи всичко да простиш,
и разделен да бъдеш – не значи да не обичаш.

Да кажеш, че обичаш, не означава да обикнеш,
да кажеш, че прощаваш, не значи всичко да простиш,
да кажеш, че си тръгваш – завинаги не означава,
и „няма да простя” не значи никога...

И да вървиш със друг, не значи да си чужд,
да бъдеш с някого, не значи той да ти е скъп,
без теб не значи, че не съм със теб,
да те обичам не означава, че си мой.

Това бълнуване не значи нищо,
и да го прочетеш не значи да го разбереш…
Аз няма да си тръгна – означава никога,
нали обичам – означава винаги…

Превод
Диана Павлова

image

Как нежно вятърът целува на розата страните,
Как светли са лицето мило, поляните, реките!
Отминалото не обсъждай! Изтляха му следите.
Живей щастливо във момента! Как хубави са дните!

image

Мисли си, че светът е сбъдната мечта.
Зелена е градината на радостта.
И ти сърце, си капчица роса в листеца:
Която ще се възнесе със утринта.
Зефир накара розите да разцъфтят.
Чуй славей им се радва и пчели жужат.
Върви да си отдъхнеш в сянка под цветята:
Преди и те сами в земята да заспят.  
--------------------
В полето вятър и вода в пенлив поток:
Изчезват ден след ден от земния ми срок.
Не мина през ума ми сенчица от грижа:
За вчера и за утре грижа има Бог.
Догаря вече огънят на младостта.
И - пролетна вода - изтече радостта.
О, веселата птица Радост, с име Младост:
Кога дойде, кога безшумно отлетя?

image

Аз спрях при мъдреца и попитах едно,
Моля, кажи ми - Какво е любов ?
Той отговори ми - Нищо ...
Но аз зная  - за любовта са написани 
много книги ... В едни пише, че е Вечност,
в други - само Миг... Ту разпалва буен огън, 
ту се топи като сняг ...
Какво всъщност е Любовта - всичко това 
е Човекът ...
Тогава той усмихнато ме погледна в лицето -
Виждаш ли, ти сам намери отговора :
Всичко или нищо !  При любовта няма среда.
                                            Омар Хаям

image

За всички, които обичат поезията
и мъдрите слова  на Омар Хаям ...
Подбрах светлите стихове и красиви мисли за вас
с пожелание за един различен и добър понеделник !
Лека и успешна нова седмица !










Гласувай:
63



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yuliya2006 - КЛАСИКА!
12.11.2012 16:01
КЛАСИКА!
цитирай
2. neprosvet - Страхотен постинг!
12.11.2012 16:27
Силно въздействаща поезия!
Много ми хареса, Танечка!
Красива и успешна седмица и за теб!:)))
цитирай
3. boristodorov56 - Наздраве!
12.11.2012 16:40
Наздраве!
цитирай
4. djani - Ти си АМА...
12.11.2012 16:43
Японската гмуркачка, вадеща бисери от дъното на литературния океан и ни ги поднасяш в пълния им блясък. Огромна наслада от непреходната мъдрост на избраното!
цитирай
5. gocho52 - Многообразието на
12.11.2012 16:52
Живота струи от поезията...
Поздрави!
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - Седмият глас... моят. :)
12.11.2012 17:22
Скъпа Таня, остави ме безмълвна... И замечтана в огорчението дори - извисена... Уж обичам Омар Хаям, като дете неволно, спонтанно съхраних паметта за думите и образите в сърцето ми, а най-важното не съм чула и то се случи, без да съм готова. Колко е вярно!

" Един няма да разбере как ухае розата ...
Друг от горчиви билки мед ще направи ...
Ако дадеш на някой хляб -
завинаги ще те запомни
За друг - живота си да пожертваш -
няма да разбере..."
Омар Хайям

Благодаря ти! Прегръщам те!
цитирай
7. mt46 - Благодаря, приятелко!
12.11.2012 17:23
О. Хайям е сред любимите ми поети...
Хубава вечер и добра седмица!
цитирай
8. jabalka - Благодаря!
12.11.2012 17:24
Затрогващо...! :))
Пленителна вечер и за теб!
цитирай
9. ivana59 - Благодаря!
12.11.2012 18:51
Безценен празник за душата!
цитирай
10. ishchel - Каква изненада! Омар Хайам...
12.11.2012 19:25
Толкова прекрани стихове и така близки до човешката душа...
Поднесени с небивал финес и елегантност!
Знаменита си Стелче!
Поздрави:)
цитирай
11. tutankhamon661 - stela50
12.11.2012 19:26

Вълшебно!

цитирай
12. mariniki - великолепен постинг...
12.11.2012 21:12
наслада за душата, мила Таничка...
поздрав с прегръдка за теб...
цитирай
13. tota - Танечка!
12.11.2012 21:58
Невероятно е докосването до Омар Хайям през твоите очи!! Благодаря ти!
"Всичко или нищо ! При любовта няма среда."
цитирай
14. kasnaprolet9999 - Много истини е казал и дано повече хора ги разберат
13.11.2012 00:05
Един няма да разбере как ухае розата ...
Друг от горчиви билки мед ще направи ...
Ако дадеш на някой хляб -
завинаги ще те запомни
За друг - живота си да пожертваш -
няма да разбере..."
Омар Хайям
цитирай
15. naidobriq - Красив стойностен постинг..Браво Стела!
13.11.2012 08:08
Весела нова седмица ти желая!
цитирай
16. didoignatov - Прекрасен постинг!
13.11.2012 09:08
Преди няколко години приятел ме попита чел ли съм Омар Хайям. Не бях чувал за него (малко ме е срам от това), даде ми книга - пърата половина беше на руски, втората в превод. Трябваха ми само няколко минути, за да се влюбя в поезията му.
Поздрави за постинга!
цитирай
17. stela50 - Добро утро, приятели ...
13.11.2012 09:50
Когато за първи път се докоснах до поезията на Омар Хаям,
разбрах колко е силна и вълнуваща, да ... не можеш да не се влюбиш
в нея. Много по- късно я усетих през погледа на скъп приятел,
от тогава не подминавах нито една творба и на руски език ,
имам и друг постинг за него преди година ... но този ми се искаше
да е по- различен, през моя поглед днес , в памет на човека, който
черпеше мъдрост и откриваше все нови и нови послания, на приятеля,
който обичаше поезията на Омар Хаям , на всички, които усетиха
моите послания и посетиха моята страничка и споделиха ...
Благодаря сърдечно за хубавите коментари, за оценката на поста,
който наистина подготвих с много любов и поставих на преден план
светлата, изпълнена с нежност и красота поезия на един невероятен
човек и творец... Радвам се, че това представяне ви харесва и най- вече
за това, че бяхте с мен. Желая ви приятен и успешен вторник,
добрини и сбъднатости ... Бъдете щастливи !
цитирай
18. stela50 - yuliya2006, neprosvet, boristodorov56, djani, gocho52, malchaniaotnadejda7
13.11.2012 09:55
Благодаря ви от сърце , благодаря, че ви има ...
Прегръщам ви и ви желая всичко добро !
цитирай
19. stela50 - mt46, jabalka, ivana59, ishchel, tutankhamon661, mariniki,tota, kasnaprolet9999,naidobriq, didoignatov ,
13.11.2012 10:22
Зарадвахте ме с присъствието си и добрите думи,
приятно ми е, че бяхте с мен и харесахте ...
Винаги сте добре дошли в моята виртуална къщичка.
Прегръщам ви всички с пожелание за щастливи дни !

http://stela50.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/11/13/.534437
http://stela50.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/11/13/.749622
цитирай
20. raiavid - Поздравления!
13.11.2012 11:41
И много поздравчета! Отново харесах всичко!
цитирай
21. faktifakti - прекрасен постинг
13.11.2012 13:53
поздрав
цитирай
22. nicodima - Искам да напиша нещо, но не мога...
14.11.2012 10:20
Когато имаш топка в гърлото, не може и да пишеш...
Поздрав и от мен!
цитирай
23. karaiany - Усетих ! :)
14.11.2012 15:25
Усетих ! :)
цитирай
24. stela50 - raiavid, faktifakti, nicodima, karaiany ...
14.11.2012 15:34
Благодаря ви !
Пожелания за хубав ден и прегръдки от мен ! :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17534748
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59861
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930