Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2013 19:51 - Тези, които като мен ...
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12226 Коментари: 13 Гласове:
49


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
"Понякога мълчанието казва това,
 което сърцето ти никога няма
 да има смелостта да каже ..."
                                  Алда Мерини 


  image

Най - красивите стихове
са изписани върху камък ...
В отговор на колене
мислите обвиват
във вечна тайнственост...
Най - красивите стихове
са написани 
пред опустелите олтари...


image
Алда Мерини по време
на вечерта на музиката и поезията

---------------------------------
Една от най големите италиански поетеси
на следвоенна Италия, Алда Мерини е родена
през 1931 г., започнала е да пише стихове
още на 15г възраст. .
Първата й стихосбирка „Присъствието на Орфей”
е публикувана, когато поетесата е била на 22 г.
Последваха стихосбирките „Римски свадби”,
 „Страх пред Бога” и „Свята земя” ...
През 1992 г. на Алда Мерини бе присъдена
престижната литературна награда на името
на Еудженио Монтале.
Поетесата Мерини е живяла до края на дните си
 в доброволна бедност в Италия.
Умира през ноември 2009 г. на 78 - годишна възраст.
...Толерантна и мека, Алда Мерини не ни сблъсква
със своя свят, а ни го показва едва, но така че да
го забележим. Тя просто ни учи да се докосваме до
себе си и нещата, които ни вълнуват, внимателно
и нежно...
пише за нея Дияна Иванова


image 

И аз като вас съм била изненадвана
докато грабех от живота,
захвърлена извън желанието си за обичане.
И аз като вас не съм била изслушвана.
Изправях се се пред бариерите на мълчанието,
което се разрастваше и ми дърпаше косите.
И аз като вас съм плакала,
смяла съм се и съм се надявала,
и аз като вас съм усещала как разсъбличат
дрехите от гърба ми,
и когато ми набутваха в ръката
моят собствения позор,
се хранех с позор всеки ден.
И аз като вас съм помагала на врага,
разчитайки на окъсаната си риза,
питала съм Бог как да продължа,
после по примера на неговото житие
съм извличала сила да се насладя на мъката,
разнасяща се около мен като истински гълъб.
И аз като вас съм консумирала
любовта самотно,
отдалечена дори от Христовото възкресение.
Но и аз като вас съм се завръщала
към знанието за човешката болка,
което е моето знание.
                                         Алда Мерини

image

Тези, които като мен са способни на силна любов и гняв,
на големи битки и истински сълзи ... простено е.
Такива като мен, никога не стават предатели... 
Такива като мен, имат стойности, които са вградени
в главата, сякаш са парчета от пъзел,
където всяко парче има място,
на което магнетично се нарежда... 
*
Тези като мен, които се отказват дори от мечтите,
на цената да останат без нищо ...
Тези, които като мен даряват своята кръв,
защото душата сама по себе си е като
капка вода в пустинята.
*
Тези, които като мен търсят смисъла
на съществуването 
и когато го намерят, те се опитват да го научат
за тези, които просто трябва да оцелеят ...
Такива като мен аз обичам, обичам вечно ...
*
Тези, които като мен пътуват по целия свят
да търсят тези ценности ...
Тези, които като мен биха искали да се променят,
дори за това да  трябва да се се родят отново ...
Тези, които като мен крещят в тишината,
защото гласът им не трябва да се бърка със сълзи ...
Тези, които като мен са тези, на които можете да
 разбиете винаги  сърцето, защото знаеш,
че ще те пуснат, без да искат нищо ...
Такива като мен, които обичат прекалено много,
знаейки, че в замяна на това те няма да получат
повече от трохи ...
*
Тези, които като мен преминават незабелязано,
но те са единствените, които наистина обичат ...
Тези, които като мен в есента на живота си,
ще бъдат  толкова щастливи, защото ще могат
да дадат всичко, което могат ... и искат да дадат ...

                                                   Алда Мерини


image


Художник - илюстратор
 Jean-Pierre Gibrat







Гласувай:
56



Следващ постинг
Предишен постинг

1. djani - "Доброволна бедност"...
07.05.2013 21:22
Колцина са тези, които да се самообрекат на такава?
цитирай
2. mariniki - прекрасни стихове...
07.05.2013 21:26
красиво представени, благодаря ти...
за мен беше огромно удоволствие да прочета...
цитирай
3. v0n0d0r - Благодаря за поста!
07.05.2013 23:04
Хубава вечер на всички!
цитирай
4. анонимен - Харесаха ми стиховете....
08.05.2013 09:14
Поздрави!
цитирай
5. jabalka - Поздрави Стела! Безусловно е...
08.05.2013 11:32
"Тези, които като мен са тези, на които можете да
разбиете винаги сърцето, защото знаеш,
че ще те пуснат, без да искат нищо ..."

Благодарности за добрата ти воля, да ни срещаш с Обичащи!
цитирай
6. alexs - Поздрави Таня за това че сподели!
08.05.2013 13:58
Поздрави Таня за това че сподели!
цитирай
7. tutankhamon661 - stela50
08.05.2013 15:10

Много добър постинг.

цитирай
8. ivana59 - Благодаря, Танюшка!
08.05.2013 15:22
Винаги успяваш да ме усмихнеш.
цитирай
9. karaiany - Много добра поезия. Благодаря ти, ...
08.05.2013 15:59
Много добра поезия. Благодаря ти , Танечка ! :)
цитирай
10. valeska - Поздрав, Таня! Потъване в себе си..., така го почувствах.:)
08.05.2013 18:42
Най - красивите стихове
са изписани върху камък ...
В отговор на колене
мислите обвиват
във вечна тайнственост...
Най - красивите стихове
са написани
пред опустелите олтари...
цитирай
11. faktifakti - Знаеш ли въвзвишените души колко са малко
09.05.2013 17:40
на фона на останалите ?
Но всяко ято си има водачи.
Поздрави.
цитирай
12. ckarlet - С удоволствие прочетох, Таничка! ...
09.05.2013 18:27
С удоволствие прочетох, Таничка! Избрала си и подходящ музикален фон, който допълва с нежност постинга ти! Благодаря!
цитирай
13. silviia - :)
09.05.2013 20:27
:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17468853
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59817
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031