Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2014 19:09 - Сбогом, Приятелю !
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10980 Коментари: 20 Гласове:
54

Последна промяна: 23.02.2014 16:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     "Умирай само в краен случай"
                      zefpet.blog.bg                         
            zefpet - Илко Карайчев
 
               
image

Вчера прочетох това стихотворение на Илко
и ме заболя... може би предчувствие...
*
Господи, бъди с мене!
Не искам, Боже, вече да умра,
а само да остана честен, верен
на тази, неизтляла в мен, мечта,
с която ти, самият ме намери
във оня рай, измислен, прокълнат,
сред хиляди системи и лекарства,
сред сънища в бленувания свят,
сред хиляди приятелски коварства.

Сега съм силен, Боже, вече знам,
че сам ще водя битките и мога
през маски да познавам фалш и срам,
познавам и фалшивата порода
на всички непокръстени лъжи,
на всичките главички преклонени.
Не ме вълнуват. Господи, прости!
Напред ще продължа.
Бъди със мене!

Илко Карайчев - zefpet
....................................

    Почина поетът и приятелят
               Илко Карайчев...


Продължаваше да пише прекрасни стихове,
но болестта все повече проникваше в тях...
Пред мен е книгата му, която получих
като подарък - ИМА ДУМИ ...
с посвещение- пожелание и подпис на Автора.
Тук, в нашето виртуално пространство
zefpet има само няколко постинга,
но блогът му беше в моите ЛЮБИМИ...
и НЕЗАБРАВИМИ.
................................
    
Позволете ми да споделя с вас, моите приятели,
няколко стихотворения на поета Илко Карайчев...

image
12 октомври 2013 г.
*

Последна крачка

Ограби битието моя сън,
превърна го в кошмар, изпълнен с драма.
По хамлетовски питам дали съм
пореден спомен твой, или ме няма.

Дали душата вече обося,
а може би се спъна в мисли нисши?
Защо чета по-често Богосян
и ровя в постулатите на Ницше?

Въпроси ли? Не, ехо от страстта
рисува днес писалката сиротна.
Без тебе, в мен животът опустя,
приличам на простреляно животно.

Едничка крачка, малка като миг,
а всъщност се оказа невъзможна.
Поисках да летя, ала открих –
крилете ми прекършени са, Боже!

5 септември 2013 г.

image

Песен сред безкрая

Животът ми не свърши, ала спря,
когато тишината стана плътна.
Безгласен съм, макар и оцелял
за нашата любов, от болки спъвана.

Останаха единствено слова,
които днес звучат и ме притискат.
Не ме очаквай, Обич, да снова
сред някакви неистини измислени.

Когато пак се сетиш кой съм аз –
един гамѐн, избягал с вик от Рая,
не тръгвай да ме търсиш. Моят глас
ще те открие с песен сред безкрая.

20.01.2013
.....................................

Когато те обикнах

Когато те обикнах, се събуждаше
земята за пореден бой със зимата.
В безумна нощ летяха пеперудите
в гърдите ни и всяка беше „примата”.

Когато те обикнах, се разкайваха
сърцата ни, предали се на ритъма
на блус, звучащ отнейде много тайнствено,
а после се преструваха на зрители.

Когато те обикнах, се зараждаше
тревогата, че идва непознатото.
А тази обич беше някак плашеща,
но твърде силна и съдбовно знакова.

Когато те обикнах... Мила, помниш ли
как вятърът поръчваше си облаци,
а ние се усмихвахме – виновни,
че всеки ден обичахме се повече.

Когато те обикнах, с теб не знаехме,
че болката е силна до безумие.
Изритали скимтящо отчаяние,
отново всеки ден напук се влюбвахме.

16.04.13

image

Последното е едно от любимите ми...
....................................

          СБОГОМ, ПРИЯТЕЛЮ ! 

Мир на душата ти и Светлина по пътя...
     
                     ПОКЛОН ! 



Гласувай:
54



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vestige - Споделям
22.02.2014 19:40
тъгата ти Стела. Нека почива в мир
цитирай
2. veninski - Преди малко научих. . . Светла му ...
22.02.2014 19:46
Преди малко научих...
Светла му памет!
цитирай
3. mileidi - Поклон, пред перото и богатата душа ...
22.02.2014 19:51
Поклон, пред перото и богатата душа на такъв творец !!! Прегръдка ,мила !
цитирай
4. feq - Чела съм стиховете на Илко, излизащи от сърцето и душата му...
22.02.2014 20:00
Поклон пред паметта му!
Написаното от него ще остане - завинаги!!!
цитирай
5. ivoki - Бог да даде мир на душата му.
22.02.2014 20:39
http://www.youtube.com/watch?v=2JynIt2mXH0#t=11
цитирай
6. bven - Да е светла паметта му!
22.02.2014 20:54
Поклон!
цитирай
7. shveik5 - „ А ние прегърнати тихи и влюбени,
22.02.2014 21:31
снежинки по детски ловяхме с език”
Много нежност и много детинство - нека по детски му бъде и там!
цитирай
8. flymore - Бог да прости и помилва душата му!
22.02.2014 21:31
Поклон!
цитирай
9. yotovava - Сбогом, Илко!
22.02.2014 21:31
цитирай
10. анонимен - Тая вечер видях в Откровения. Там ...
22.02.2014 22:32
Тая вечер видях в Откровения. Там има едно стихитворение, което звучи прощално. Жалко за младия човек и поет.
цитирай
11. tota - Мила Танечка,
22.02.2014 22:37
Защо Бог прибира светлите души? Защо прекършва полетът им? Защо?
" Едничка крачка, малка като миг,
а всъщност се оказа невъзможна.
Поисках да летя, ала открих –
крилете ми прекършени са, Боже! "
Поклон!
цитирай
12. kasnaprolet9999 - Много ме заболя, че такъв човек ни ...
23.02.2014 00:17
Много ме заболя, че такъв човек ни напуска, още млад и с много мечти в сърцето си. Мир на праха му, дано там горе намери успокоение на душата си.
цитирай
13. erato7 - Поклон! Мир на душата му!
23.02.2014 08:44
Поклон! Мир на душата му!
цитирай
14. martito - Нека почива в мир!
23.02.2014 12:37
Нека почива в мир!
цитирай
15. calli - Поклон.
23.02.2014 14:47
Поклон.
цитирай
16. stela50 - И още едно стихотворение... звучи прощално...
23.02.2014 15:00
ПОСЛЕДНИЯТ АКОРД

В тази бяла лунна тишина
кой ли свири Лунната соната…
„Лунната соната” – Д.Дамянов

Последният акорд си бе разстрел,
умря със него вятърът вълшебен,
а с шепота си беше той отнел
желания за пътища към бездни.

Последният акорд бе... тишина,
след него занемя дори щурецът,
а той бе композирал песента,
аз в ритъма ù толкоз тихо кретах.

Последният акорд посипа с прах
зеници, зажаднели за светулки,
а аз от него мигом остарях,
душата ми дори се разкуцука.

Последният акорд – последен вик
и вопъл, и стенание, и мисъл.
Дали чрез него сам не преоткрих,
че вече от живота съм отписан?

Последният акорд – зловещи танц
с оная, със косата острокръвна.
Дали не се предадох, Боже, сам,
или това е участ?
Е, аз тръгвам!
цитирай
17. makont - Тези дни Бог се е концентрирал да прибира при себе си
23.02.2014 15:53
Светли личности. За съжаление. Светла му памет!
цитирай
18. scarlety - Жалко е
23.02.2014 17:50
млади и талантливи хора да си отиват толкова рано! Мъчно ни е за всеки, макар и виртуален приятел. Много съжалявам за загубата на Илко Карайчев, много! Мир на душата му!
цитирай
19. megg - Поклон!
23.02.2014 20:35
И мир на душата му.
цитирай
20. metlichina - Поклон...
25.02.2014 10:15
много е тъжно да изгубиш приятел...
Почивай в мир, Илко...


Животът не е мираж

Възкачвах звезди по небето,
а после ги брулех напук,
когато забравят момчето,
което им пееше тук.

Запалвах и пищни огньове,
да раждат любов покрай мен,
но чуех ли думи отровни,
се криех във тъжен рефрен.

От извори черпех виталност,
дарявах я често, без страх.
Сгрешат ли пред мене, тотално
потъвах и дълго мълчах.

Сега си почивам в колиба,
скована с дъски и... кураж.
Аз чакам от Бога поличба.
Животът е свят, не мираж!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17557498
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59865
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930