Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2017 20:20 - Петък e. Ден на Майстора!
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6439 Коментари: 38 Гласове:
18

Последна промяна: 24.03.2017 21:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 


Това е едно от най-любимите ми творения. Мини дуварче с мини оградка.

Сътворих ги в един очарователен летен дъждовен ден на месец юний, лето 2015-то.

Ето първоначалния им вид  - фото от архива.

image


Наковах оградката с камък и стари ръждиви гвоздеи, поради липса на инструмент и матр"ял. Лакирах я с чешки яхтен лак. И я оставих не докрай завършена, без долната хоризонтална царга. Клатеше се и не беше стабилна, че наскоро беше и "полегнала". Ето защо днес се реших да я реконструирам.  

Сдобих се надлежно с инструмент и летвички за подковаване.
 

image

 image    image

image

image

Voila. Закрепена с една идея по-стабилно. Последно остава да я анкерирам в стената на къщата на съседката ми леля Нели/вляво/ - за момента само съм я вързала. Тъй като през тази дупка влизаха животни от улицата и към нейния двор и тя не беше доволна от това, то аз измислих решение - да затворя "прохода". Макар че на мен животинките не ми пречат - другаруваме си весело.

По-високата оградка вдясно я бях поръчала на бай Гатьо, майстор от наше село, ала сетне я преработих, защото не беше оставил пролуки между талпите, а аз държах да има пролуки, че да е естетически издържана. Поради което я разковах и наковах повторно, както ми Душа сака. Мерих си по моему - два пръста разстояние между талпите. Нямах ролетка, нямах дяволи. И с матр"яла, който хартиса от голямата, сковах малката оградка. С едно допотопно трионче нарязах талпите на половин дължина и се получи деликатно и удовлетворително.

image

image


Честит Петък - Ден на Майстора! А ако някому не допада моята разкошна, неповторима и вдъхновяваща грузинска музика, то много моля, да си намали волумето на макс.  
                                       :р :р :р

image

 



Гласувай:
18



1. redabyss - Едва дочаках часа на твоята рубр...
24.03.2017 20:24
Едва дочаках часа на твоята рубрика! :)))))
Веси,ти си невероятна.Възхищавам ти се.Аз това сама не бих могла да го направя.
цитирай
2. troia - Браво!
24.03.2017 20:30
Мъжко момиче.:))
цитирай
3. morskipesni - Всичко правено от ръка е прекрасно
24.03.2017 20:32
Миналата година направих плетена лодка на лозе, 3х1 м. от колчета и дива лозина. Изредиха се да ми вземат "патента". Има си мачта, въжета, знаме. Вътре е пълно с цветя. Чудя се какво да бъде новото като започна през Април сезона. Може би подобна зидария, а защо не дървена наблюдателна кула, с морска панорама? Поздрави за майсторлъка!
цитирай
4. vesever - :)))Redabyss, Сладурка :)Абсолютно съм ...
24.03.2017 20:33
:)))
Redabyss, Сладурка :)
Абсолютно съм убедена, че грешиш. Ако намериш от някъде винтоверт, летви и винтове, ще видиш, че можеш. Е, ако не ти се налага, може би няма смисъл, но защо не, дори за една проба, за да видиш, че ще стане.
При мен беше отворено откъм пътя и се принудих да намеря решение, да го затворя.
И аз не знаех, че мога, докато не го направих...
А за дуварчето са нужни просто камъни и две ръце и усещане за подредба /е, моето е леееко разпиляно, но върши работа :)
цитирай
5. vesever - Кати, страхотно се забавлявам с ...
24.03.2017 20:44
Кати, страхотно се забавлявам с такива работи.
И хем са "мъжки"/ кой казва/, хем ги правя по дамски.
Преди 3 години си налепих плочките в банята съвсем по дамски. Разбих тестото /т'ва де, лепилото/ в леген, и със супена лъжица нанасях лепило на плочките, с гребен за коса го разнасях и стана. Е, има денивелации от по няколко милиметра на места, но както казваше баща ми едно време - от самолет се не види ;))
цитирай
6. vesever - Морскипесни :)Звучи много ...
24.03.2017 20:47
Морскипесни :)
Звучи много приятно това, което описваш! Хубаво е да има творчески идеи!
И аз искам в градинката си да сложа такива арт творби, но засега нищо не съм направила.
Ехе, морска панорама...само мога да завиждам!
Обожавам морето!
Поздрави, благодаря ти :)
цитирай
7. ganini - Много сладка
24.03.2017 20:50
Оградка.
Правена с мерак.
Тук и леля Радка
ти завижда чак!
цитирай
8. rosiela - Майсторка си,
24.03.2017 21:01
но любимия къде е? Да не е заминал, та не върши тази работа той?
цитирай
9. vesever - Ganini
24.03.2017 21:07
Весело си майсторя
С песен на уста.
А леля Радка да се стяга
И да идва да помага!
цитирай
10. vesever - Росица, ако направя още 2-3 такива, ...
24.03.2017 21:09
Росица, ако направя още 2-3 такива, вече ще е съвършено. Тук имам забележки, ала бива...
Любимият е на работа във Виена, за 3 седмици, от които остават 9 дни и си идва :)
Той искаше да укрепи оградката, но ше го изненадам ;)
После имам да облека един зид, който гледа към пътя, в гнайс, и съм казала, че няма да му давам да го прави, искам аз да приложа малко арт умения, то си е чиста художествена дейност, с тънките декоративни плочи...
И отпред на тревата пред зида ще сложа пейка и палми и ше стане супер кътче - една мини алея отдясно на портата ми.
Като стане, ше покажа, може би :)
цитирай
11. zax - За туй дето не се коригира с cancel, ...
24.03.2017 21:57
За туй дето не се коригира с cancel, не ме брой.
;)
цитирай
12. vesever - Закс, кое то?
24.03.2017 22:05
Закс, кое то?
Е, още не владея такива магии...но пък след "тежкото" винаги идва приятното, ей ме на, с биричка в ръка - наздраве!
цитирай
13. getmans1 - Браво и от мен! Връзва се с камъка ...
25.03.2017 06:43
Браво и от мен!
Връзва се с камъка иии ... ландшафта а след две-три години когато яхтения лак стане на юфка ще е още по.
Яхтения лак е грешка но пък на такива места "състаряването" им ходи, още повече ако и камъка си завъди мъх и никакви префърцунени китки е, трендафил може.

Честно, харесва ми!
Приятен ден и помни "Очи се плашат ръце,не!".
цитирай
14. donchevav - Споделям идеята за подобни мъжки ...
25.03.2017 09:10
Споделям идеята за подобни мъжки занимания - по дамски:))) По неволя и по притегляне - особено когато човек иска нещо точно определено - като този зид и тази оградка! Пленително кътче! Поздравления!
Честито Благовещение, Веси!
цитирай
15. vesever - Getmans, и аз обичам натуралните и ...
25.03.2017 09:32
Getmans, и аз обичам натуралните и старинните неща! Първоначално мислех да пусна трендафил от едната страна да пълзи, обаче това е север и не знам доколко ще му понесе, иска повече слънце.
Може Дебела Мара да наслагам или нещо зелено, ше го мисля.
Прав си за очите и ръцете, и аз мисля така!
Благодарско :)
цитирай
16. vesever - Вени, благодаря ти!Нали, две ...
25.03.2017 09:37
Вени, благодаря ти!
Нали, две женски ръце могат много красоти да създадат.
Има още едно кътче, което ми е любимо - плочникът пред входната ми врата, преди 3 години го правих, пак по принуда, защото по време на дъжд ставаше кал...
И всяка година, когато затопли времето, нареждам по вътрешния ръб на плочника, до къщата, палми и зелени растения в саксии и става много уютно.
Благодаря ти, честито Благовещение и на теб.
В наше село църквата не работи в повечето време, но ако днес работи, ще слезем.
цитирай
17. anin - Е, опасна си Веси!
25.03.2017 12:12
Тъкмо те пофалих, че си много женствена индийка, и грабна инструментите! Но вярно, хубава е оградката, добре си се справила, майсторке!
цитирай
18. krassko - Пропуснах ти майсторлъка :)
25.03.2017 12:18
Толкова бях уморен, че си легнах преди 20.20 :)
Настъпи някаква бъркотия в програмата ми.
С граматиката лесно - две правила - учат се за три минути
и... 22 изключения от правилата и изключения от изключенията,
които не можеш да запомниш и за три седмици. Нямам думи...:(
А самочувствието им няма граници??? - "Английският е ключът"
А българският какво е? Сигурно е "катинарът"...
А предаването е страхотно - една апетитна негърка обяснява на белия глупак
как да си спре такси, и как да попита учтиво, колко ще му струва возенето и колко време ще отнеме. Повтарят всичко два - три пъти за да мога и аз да го запомня и после го праща да си спре сам такси. И е снимано в Париж за да ни покажат, че Английски се говори навсякъде...Нали е "ключът".

ПП. Чудесно се справяш с майсторските работи, но повече ме учуди, че добре владееш и терминология която в повечето случаи е непозната за жените. Но явно и такива неща си превеждала :)
ПП. Днес показваха луксозно издание на "Братя Грим". Голямо оплюване падна - преводача се придържал към някакъв старовремски диалект на който била писана приказката и от "Рибарят и златната рибка" станало "Рибарят и неговата жена".
Двама професори бяха изтипосали на екрана да плюят преводача. Но издателите го защитиха и казаха, че това било политика на издателството. Добре че не превеждаш приказки :)
цитирай
19. vesever - Анич, аз изпитвам едно особено у...
25.03.2017 12:41
Анич, аз изпитвам едно особено удовлетворение от това да бъда "мултифункционална", супер ме кефи и е една свобода и независимост...
Благодаря ти <3<3<3
цитирай
20. vesever - https://www.youtube.com/watch?v=ghRKZRcxeI4
25.03.2017 12:48
Краси, лично аз не съм съгласна, че английският е "ключът", въпреки, че се говори почти навсякъде.
Французите са супер националисти, знаят английски, но не желаят да говорят и когато някой ги заговори на английски, нарочно му гледат сеира и му отговарят на френски!
Да, вярно е, че имат самочувствие, но ...не знам, лично за мен е постигнато по "насилствен" начин, малко или много..
А английският е лесен език, особено в сравнение с българския. Нашият е много по-богат, по-комплициран и като граматика, и като лексика...

Така е, превеждам технически текстове от 10 години и съм що-годе наясно с терминологията...
В началото беше трудно, защото не бях виждала нещата, за които превеждам, примерно, първият ми голям превод беше за шибърни кранове, и търсих картинки, да видя как изглеждат :))
Сега вече имам достатъчно източници, онлайн речници, специализиран издания и статии на технически фирми, в които търся, когато някой термин ме затрудни.
Английските са лесно откриваеми, ти да видиш с немските каква веселба е!
Немците са в състояние да вземат 5 думи и от тях да направят една! :))
Ето ти едно клипче, много весело, за това как звучи немският спрямо останалите езици /може и да съм ти го пращала, но не се сещам/.
Това е за утеха, че английският е цвете пред някои други езици...:)
А, и приказки съм превеждала, и езотерика...
Не съм гледала това предаване, но дано колегата е успял да защити реномето си - понякога странични хора, които не са навътре в преводаческата дейност, няма как да разберат нещата от "кухнята"...а да "плюе' всеки може...
цитирай
21. vesever - https://www.youtube.com/watch?v=NDrKI8o7YIM
25.03.2017 12:59
Ето още едно смешно клипче, за това как немският звучи на чужденците. На мен са ми казвали, че звучи като кучешки лай, обаче аз си го обичам :)))
цитирай
22. paciencia - Здравей, майсторе:)
25.03.2017 15:27
Отвсякъде си талант, Веси, какво да кажа! Упорито лъвче, като се захване с нещо не го оставя докато не го постигне. На снимката с дрелката приличаш на екшън герой в действие, което си е почти истина, нали:) Поздрави за добре свършената работа! Музиката ти ми хареса, предполагам са грузинките дето ти пригласят докато пееш в предния пост:)
цитирай
23. krassko - Ааа, номера на французите ми го направиха в Рига
25.03.2017 16:30
Час и половина седяхме в ресторанта, но защото им поръчах на руски не ни сервираха и накрая затвориха ресторанта.
Нооо.... на другия ден им сочех с пръста в менюто или чиниите на съседните маси и мучах като теле... хи хи хи
Да видиш само как чевръсто ни сервираха.

ПП. Немският ми е табу по рождение :)
цитирай
24. vesever - https://www.youtube.com/watch?v=yoeEkzk7UmI https://www.youtube.com/watch?v=H3Oze-7TrMs
25.03.2017 16:39
Васинка, привет :)
Малка лъвица се водя, а порасна ли, не ми се мисли ;)))
Снимката исках да стане по-"заплашителна", все едно се заканвам с винтоверта, но не успях да измисля по-екшън физиономия, :))
Радвам се, че ти харесва музиката!
Това е едно момиче, надали има 20 години, Софо Куталадзе, невероятна е, случайно я открих и много ми хареса! Ето я в живо изпълнение на друга песен.
А предишната изпълнителка, чийто акомпанимент ползвах за песента за Хризантемите, е Ирма Аравиашвили, тя е по-зряла дама, може би моя възраст, много въздействащи изпълнения има.
Ето я и нея, пращам ти линк и за двете, ако имаш време да ги видиш.
Много ги слушам напоследък, заедно с Мандилките!
Прегръдки!

цитирай
25. vesever - https://www.youtube.com/watch?v=6EK4Uvu_CRY
25.03.2017 16:42
Ако се науча да пея ето това, вече ще се призная за Герой !!!

цитирай
26. vesever - Краси, така е, разни хора, разни ...
25.03.2017 16:47
Краси, така е, разни хора, разни идеали!

Аз възнамерявах да уча английски в езиковата, обаче не се справих достатъчно добре с изпита по математика, винаги ми е куцала тази математика, и ме приеха в немска паралелка, с втори език английски. Но сега съм доволна, защото съм 2 в 1 - английски се говори под път и над път, а немският се оказа, че си заслужава!
После и в университета намерих комбинацията немски+английски, но по онова време я имаше само в Търново и Благоевград...и така взех, че станах "болярка" ...

цитирай
27. paciencia - Аха, значи „ винтоверт“, виж колко ...
25.03.2017 17:23
Аха, значи „ винтоверт“, виж колко съм боса:)))
Ей сега ще послушам музиката ти, тъкмо е време за кафе:) Благодаря, Веси!
цитирай
28. inel379 - Убедих се напълно!:)
25.03.2017 17:54
За всичко ставаш, момиче!
Затова в блога те обичат!
Работиш здраво, внушаваш рутина
и винаги създаваш новина!
Доказваш нежна сила, пръскаш светлина -
убийствена реклама си на истинска жена!
Усмихнат поздрав за теб!:)))
цитирай
29. krassko - Ще се научиш
25.03.2017 18:44
Песента се казва: "Вие които живеете в морето"

Както виждаш вече преподавам уроци за добро поведение на английски ха ха хи:)))
цитирай
30. vesever - Вася, аз днес пропуснах сиестата, ...
25.03.2017 19:02
Вася, аз днес пропуснах сиестата, ала утре следобед, ако не вали, ще организираме един бърз пикник на реката...
Намерих и едни невероятни дечковци, сигурно не повече от 13-годишни, но с такова професионално и жизнено изпълнение, че останах удивена, напълниха ми Душата!
Постнах си ги във фейса,ако ти е интересно, можеш да ги видиш и тях...
Музика да има!
цитирай
31. vesever - Инелка :) Благодаря ти!
25.03.2017 19:06
Как желая да разкъсам аз
всичките окови на земята
и да литна волна в този час
без ограничения в Душата!
И да няма болка нито миг -
винаги мечтала съм за свобода!
В моя малък женски лик
да възкръсне днес магьосница една...
цитирай
32. vesever - Краси, стига да остане време, ще се ...
25.03.2017 19:07
Краси, стига да остане време, ще се уча.
Обичам морето, да, и песните за морето - разкош!
Ей сега ще те видя!

Супер се справяш - много стройно си подредил всичко!
цитирай
33. litatru - Поздравления, vesever!
25.03.2017 22:19
Мислех, че само аз обичам майсторлъка!
Моите уважения!!! :) Конкуренция си ми :)))
И аз като теб обичам природата и бягам от града за колкото се може по- дълго време и предпочитам сама да си стягам градинката. Е, не за всичко, но дизайна е по мой вкус :)
Справила си се отлично с оградката! Красива е.
Поздрави на птичките и кутретата!
Литатру
:*)
цитирай
34. vesever - Литатру, много се радвам да чуя, че ...
25.03.2017 23:08
Литатру, много се радвам да чуя, че има и други дами като мен!
Аз също съм често съм мислила, че само аз съм така :)
Вдъхновяващо е да творим и да не спираме!
Поздрави! <3


цитирай
35. anin - Весинка,
25.03.2017 23:45
vesever написа:
Анич, аз изпитвам едно особено удовлетворение от това да бъда "мултифункционална", супер ме кефи и е една свобода и независимост...
Благодаря ти <3<3<3

Щом ти е приятно и го можеш, що пък не... :)
<3
цитирай
36. vesever - Ам, както казват мъдреците, човек ...
26.03.2017 09:19
Ам, както казват мъдреците, човек се учи, докато е жив ;)
цитирай
37. cinderellathespy - Винтоверта и циркуляра...
26.03.2017 18:17
Майсторка такава! Целувки! :))
Супер си!
Вкъщи сме ти приготвили един циркуляр,
като дойдеш на гости ще те строим да порежеш малко дъскички! ;)
Жоро каза, че видял у вас и циркуляр, така че тренирай!
Усмихната вечер, Веси! :))))

Ели
цитирай
38. vesever - Елич, и циркуляр, и резачка имам, ...
26.03.2017 19:51
Елич, и циркуляр, и резачка имам, ако трябва я вземаме и ше се развъртя да орежа де що има за рязане, не можете ме спря :)))
Ше се дегизирам с майсторски гащеризон, майсторска шапка, може и от вестник, и също ако успея да се науча да псувам баш като майстор, ше съм по-достоверна, и ше стане работата, разчитайте! :)))

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043104
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол