Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2021 11:27 - Грузинска рецепта за живот
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 1414 Коментари: 2 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 "Лобио"...Тази думичка ми е днешното откритие. Грузинска. Означава "фасул". Боб по нашему. Лека-полека повдигам завесата на грузинската култура, покрай Цискаридзе, който ме заинтригува доста преди година-две ...но като си помисля преди него във фокуса на интереса ми е бил Джигарханян ( опс, арменец е, но аз така ги приемам арменците и грузинците - заедно са се настанили в сърцето ми, бях изключително заинтригувана преди няколко зими от Параджанов, леле какъв артист от Бога е той!) ), още по-рано са били Хачатурян, грузинските танци и обичаи, носиите, свободолюбието и това повдигнато живеене изобщо - живот като на възторжени пръсти, такъв висок и цветен, със страст в зеницата - има толкова певци, танцьори и художници с тази вулканична кръв и чувството за хумор, което ме кара да чувствам близко всичко, което гледам, слушам ( отклоних се, исках просто да споделя рецептата за Лобио) Значи - две консерви боб ( червен посочват в някои рецепти), около две глави лук - червен, предполагам може да се замени, и около лъжица-две масло. Може и олио, но масло препоръчват. Запържва се лука до златисто, изсипват се двете консерви боб, слага се магданоз, всякакви зелении по избор, без керевиз. И воала...Има доста варианти - в повечето рецепти прибавят орехи и доматена паста, аз смятам да пробвам опростения, основен вариант












Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - https://tanjand.livejournal.com/685493.html
15.01.2021 21:35
един художник любим
цитирай
2. inel379 - :)
03.03.2021 18:28
"Не тъгувай"!
"Не тъгувай"!
Не тъгувай за тези прекрасници талантливи!
Те са в нас чрез сетивата ни чувствителни
и живи в паметта остават като творци забележителни!
А с това "лобио" - приготвено прекрасно,
ще почетем скромно изкуството им красиво и всевластно!
Поздрави сърдечни!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5776531
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55654
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031