Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2010 18:17 - Стиховете на Ален Боске...
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3770 Коментари: 2 Гласове:
1



Ален Боске
Ален Боске
френски писател
 
Роден: 1919
Одеса, Русия
Починал: 1998
Париж, Франция

image

Ален Боске
(на
френски: Alain Bosquet), псевдоним на Анатол Биск, е френско-белгийскиписател от руски произход. Той е роден през 1919 в Одеса, но малко по-късно семейството му емигрира във Варна, София, а след това в Белгия. Учи в Брюкселския свободен университет, а след това в Парижкия университет. През 1940 е мобилизиран в белгийската, а след това служи и във френската армия. През 1942 заминава за Ню Йорк, където е редактор на издавания от Шарл дьо Гол вестник „La Voix de France“. Завръща се във Франция с американските войски през юни 1944.

image  Пролет

Изтича зимата. Поезията ми разтваря
отново пъпки и листа.
Сърцето плахо е и аз му вдъхвам вяра -
говоря му за любовта,

като че тя все още съществува. С вечен
рефрен потокът си тече.
На хълма доверявам своя план сърдечен.
И казвам на едно жребче,

че в песента ми ще намери детелина
и ще препусне в буен бяг.
Напомня всяка фраза моята градина.
Ще грябва с лятото да бъдем в крак -

сезона, с лекота пристигнал на земята:
и този стих на помощ и дошъл
със свойто щастие и музика крилата -
стиха, за който искам ясна цел.

За миг оставам с мойта външност - също
като лазура повален
на сламен покрив. Скъпа дума ме прегръща
и пак съм умиротворен.

Незнайно - тялото, безименна - душата
в преддверието на април.
Не страдай, стих, а поклони се на земята,
за тоя крехък дар благодарил.

Ален Боске            
image


Не съм аз нищо: малко гордост
между две тлеещи огнища.
Не съм аз нищо: запетая
в заглавието, в някакво списание
откъм 1892
по време на войната - Господ знае вече на коя...
Не съм аз нищо:
и колкото по-често го пвтарям, в мене
като река от кръв
то се разбунва и разпалва
и вече под въпрос е моята измамна цялост


image


БЕЗ ОПРЕДЕЛЕНИЕ на Ален Боске

любовта е
океан за луди антилопи
любовта
е окото приковало моето око
към звезди опиянени
любовта е
слънцето което негодува
че е пратено в изгнание под своите колени
любовта забравата
и словата прегладнели
дето ръфат тая мандарина
паметта ми


image


Защо умирам, ми кажи.
Ако ми кажеш,
тогава ти си моят Бог.
Ако си моят Бог -
тогава, значи, вярваш в мен,
аз, който ти приписвам толкова способности!
Кажи, защо се движа.
Кажи, защо мечтая.
Защо, кажи ми, съществувам.
Ако не кажеш -
тогава аз съм твоя Бог.



image






Гласувай:
1



1. iliada - Интересно представяне
31.05.2010 21:55
и страхотна песен ,Стел!:)
цитирай
2. stela50 - Благодаря ,Илиада,
31.05.2010 23:33
песента наистина е много добра ...и певицата.
Лека нощ !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17523482
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59858
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930