Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2012 11:49 - Пак започвам отначало ...
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9765 Коментари: 23 Гласове:
41


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image


ПОНЯКОГА ВЪЗДЪХВАМ УМОРЕН -
 

  ВЕДНЪЖ ДА МИНЕ ТОЗИ ТЕЖЪК ДЕН.

   ВЕДНЪЖ ДА МИНЕ ТОЗИ МЕСЕЦ САМО

И ДА ПОГЛЕДНА БОЛКАТА ПРЕЗ РАМО.


ДА МИНЕ БЪРЗО ТОЗИ ЛЕТЕН ДЪЖД.

    И ЗИМАТА ДА СВЪРШИ ИЗВЕДНЪЖ...        

    ДОКАТО СИ РЕКА С ГЛАС ИЗСТИНАЛ:

Я ГЛЕДАЙ! 

      И ЖИВОТЪТ МИ ПРЕМИНАЛ...

image

Любов

Да вярвам, че съм вечен е нелепост.
Безименна изгрява утринта...
Но моята любов е моя крепост,
която ме сродява с вечността.

Любов към слънце, дъждове и вятър,
към детски смях и поглед на жена.
Любов към всеки срещнат по земята,
понесъл във сърцето добрина.

Не думите, които съм натрупал,
не битката за хляба всеки ден,
а любовта под своя нежен купол
ще пази малък спомен и за мен.

image

БЕЗ ДА СЕ НАМРАЗЯ

                                
Искам да живея дълго -
без да остарея.
Свойте кратки дни и нощи
в дълъг път да слея.
 

Ако лош късмет ме срещне
в този път безкраен,
само мракът да ме вижда
злобен и отчаян.

А когато ме споходи
миг щастлив и бляскав,
даже птиците небесни
да ми ръкопляскат…

В злото да не търся злато
(сребърници – също).
И с умора да посолвам
своя хляб насъщен…

Не с лъжци да се надлъгвам
и от страх да лазя…
Искам да живея дълго –
без да се намразя.


image

Пак и пак...

Когато падна духом,

когато падна тялом,

захвърлям всички спомени

и почвам отначало.

Опитвам първа крачка.

Очаквам първа рана.

Пак азбуката сричам.

Налучквам проста гама.

Света рисувам само

във три основни цвята.

След туй ще усложнявам

пейзажа на съдбата.

По-късно ще се чувствам

безгрешен и виновен.

Отново ще откривам

Айнщайн или Бетовен.

Сега ме мъчи само

единствена енигма -

как здраво да пристъпя

и погледа да вдигна.

Да видя над главата си

небето заблестяло...

До следващото падане.

До новото начало.    


image

Колкото и високо духът да лети,
тялото остава на земята -
при тревите и камъните,
при любовта и умората,
при водата и хляба.
Човеко,
отледай се наоколо -
една - единствена капка
ще ти разкаже за реката в мрака,
единствен лъч
ще ти спомни слънцето,
до всяка истина
може да се отиде пешком.
Твоята сянка
е хванала нозете ти
и те дърпа към жилавата глина,
към бляскавия асфалт.
Но хоризонтът минава
точно през теб.
Бъди безкраен!


image

Чист понеделник


И аз съм си казвал: ще почна отново.
От чист понеделник. От първа бразда...
Но дните предишни ме гледат сурово.
И спират ме думи, покрити с ръжда.
И горска пътека, забравена вече,
ме дърпа да тръгна през ланския сняг...
И в стария шлифер откривам билетче
за минала драма, за вчерашен влак.
Морето ме люшка с тревожна насмешка -
в дълбокото плувам, а пояс не взех...
Но тъй ми е нужна случайната грешка!
Не бих я сменил за планиран успех.
Кога стана сряда?... Живея съдбовно
в средата на път, на любов, на пожар...
И пак си повтарям: ще почна отново.
От чист понеделник. От нов календар... 
            

image

Вземи се в ръце


 
Когато без тебе замине
 щастливият утринен влак,
 когато по релсите сини
 танцува самотният сняг -
 не свивай обидено устни,
  не викай с ранено сърце.
 Щом нещо в живота изпуснеш-
 вземи се в ръце!

 Когато вълна те удари
 внезапно сред тихо море
 далече от бряг и другари,
 когато тревога те спре -
 не свивай уплашено устни,
  не падай с безволно сърце.
 Щом всички пространства са пусти -
 вземи се в ръце!

 Когато в живота огромен
 не спира пред теб любовта
 и става нерадостен спомен
 най-нежната твоя мечта -
 във свойта самотност голяма
 не скривай ти бледо лице...
 Когато ръце други няма,
 вземи се в ръце!

image
 
Стихотворения
от Георги Константинов.
-------------
Картините са
на художника
Иван Додов .









Гласувай:
41



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kleopatrasv - Чудесни са и картините и стихотв...
26.01.2012 12:02
Чудесни са и картините и стихотворенията на Г. Константинов. Поздравления за подбора, Танче:)))))
цитирай
2. stix - Силно, но едновременно с това - ефирно.
26.01.2012 12:09
Силно, но едновременно с това - ефирно.
цитирай
3. bven - Поздрави за постинга, Таня...
26.01.2012 12:30
Толкова нежно и хубаво:)))
цитирай
4. анонимен - Не са необходими на хората врачки, ...
26.01.2012 13:15
Не са необходими на хората врачки, екстрасенси, психотерапевти и душелечители.
Достатъчно е да има много хора като теб - да събират и да ни поднасят балсам за душите.
цитирай
5. iliada - Георги Константинов-един поет с ...
26.01.2012 13:30
Георги Константинов-един поет с много близки и разбираеми стихове.Поет приет от всеки докоснал се до творчеството му !
Мерси ,Таня!
цитирай
6. dushka - !
26.01.2012 13:35
И аз ти благодаря, Таня!:)
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - Хубав ден, мила Таничка!
26.01.2012 15:01
Благодаря ти. За стиховете на моя пръв редактор и ... Да се вземем в ръце! Прегръщам те!

"Когато ръце други няма,
вземи се в ръце!"

Радостен ден, Таничка! Излизам в приказката. Не знам, как е в Пловдив, но тук е като в детството.:) Вали! Сърдечни поздрави вкъщи и на Пловдив!
цитирай
8. gocho52 - "Вземи се в ръце!"
26.01.2012 15:16
Така си думам понякога и аз...
цитирай
9. yotovava - Животът би бил скучен
26.01.2012 15:17
без нови начала :))))))))))))))

Валя
цитирай
10. stela50 - Да се вземем в ръце ... и да започнем отначало ...
26.01.2012 16:42
И да не си го казваме , просто трябва да го направим ,
докато животът продължава ...
Които по- често са влизали в блога ми знаят ,
че това не е първият ми пост за Георги Константинов...
Винаги съм харесвала поезията му и често се връщам
към любимите си стихове . Този път подбрах по - нови
и разбира се тези , които са винаги до мен .
Картините както винаги , сами ме намериха .
Благодаря ви , че и днес бяхте на моята страничка
и споделихте своите мисли и чувства .
Благодаря ви от сърце , приятели !
Не се чувствам много добре тези дни и моля
да ме извините за това , че не коментирам ,
четейки написаното от вас ...И това ще мине ...
Ще се взема в ръце и ще ви гостувам за по- дълго .
Поздрави и прегръдки !
цитирай
11. tutankhamon661 - stela50
26.01.2012 17:55
Приказка ...!
Целият постинг.
цитирай
12. mamas - Благодаря ти, Таня!
26.01.2012 19:52
И аз ще трябва да послушам съвета на поета - да се взема в ръце и да не се оставям на грипа да ме победи;-)
От друга страна, точно заради него (грипа) не съм на работа и мога да отделя повече време за блога :)
Поздрави и скорошно оздравяване!
цитирай
13. nanita73 - !!!
26.01.2012 21:48
Нямам думи.
цитирай
14. jabalka - Поздрави сърдечни !
26.01.2012 21:49
Взимам се светкавично и действам!
Първо - прекрасни картини и стихове !
Второ : Написвам поне десет прекрасни неща , които да реализирам!
Трето: Намирам верен приятел , с който да споделя преживяното !
цитирай
15. mt46 - Познавам Г. Константинов - като поет и гл. редактор /директор/ на сп. "Пламък"...
26.01.2012 21:52
Добродушен, естествен като човек... Автор е на чудесни любовни и философски стихове... Ето нещо по-различно /иронично/ -

Горчива шега

Някога

обръщах очи

след всяка хубава жена.

Даже усещах

физическа болка

от нейното

отдалечаване...

Отдавна ограмотих

своите чувства.

Вече знам,

че и най-хубавата жена

се състои

от коварна усмивка

плюс

90% вода.

/Г. Константинов - "Аспиринов сняг"/

Поздрав за постинга и лека вечер, приятелко!
цитирай
16. yuliya2006 - Пак и пак. . . Когато падна духом, ...
27.01.2012 10:28
Пак и пак...

Когато падна духом,

когато падна тялом,

захвърлям всички спомени

и почвам отначало.

Опитвам първа крачка.

Очаквам първа рана.

Пак азбуката сричам.
цитирай
17. tota - Пак започвам отначало ...
27.01.2012 11:40
За да се върти колелото на живота ...

Поздрави, Танечка за прекрасния подбор, който си направила на стиховете на Г. Константинов.

Прегръщам те!
цитирай
18. henzelski - Прекрасен постинг,
27.01.2012 12:40
Таня!
Поздрави с усмивка... :)
цитирай
19. makont - Красиви стихове, Стел,
27.01.2012 13:13
а сега да се вземем в ръце и да вървим напред. Спорен и спокоен петък!
цитирай
20. kalin8 - Привет, Таня!
27.01.2012 18:25
Прекрасни стихове!
Чудесен постихг!
Б.
цитирай
21. magnoliya - Благодаря ти за удоволствието от ...
27.01.2012 19:37
Благодаря ти за удоволствието от хубавите стихове на Георги Константинов и от прекрасните картини на Иван Додов!
Поздрави за поста!
цитирай
22. pevetsa - Прегръщам си те топло Танче, и бл...
28.01.2012 11:42
Прегръщам си те топло Танче, и благославям с ОБИЧ!
цитирай
23. priqtel12 - Истински стихове от един великолепен поет
30.01.2012 21:36
и постинг,на който се насладих с цялото си сърце..............
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17486921
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59834
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031