Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.10.2011 09:15 - Колко малко е нужно ...
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10238 Коментари: 21 Гласове:
26

Последна промяна: 14.10.2011 10:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Колко малко е нужно на всеки от нас ...

Човек понякога получава неочаквано неща,
за които не е и мечтал. 
Но има и такива, които постоянно ни носят
радост и удовлетворение от живота, който живеем...
- гледка от която ти спира дъха.
- книга от автор, чрез която ставаш част от действието
и си в една напълно осезаема реалност.
- разговор с човек, с когото имаш да си кажеш много
неща , и дори след 20 години разговорът може да
продължи оттам , където е бил прекъснат ...
- човек с който можеш да помълчиш в хармония...

Щастието се корени в дребните неща ...
Затова може би е важно да се живее в мига.
Заслужава си.


image

"Колко малко е нужно на човека
и колко много, за да разбере това."

                                                             С. Крити

-----------------------------------

Колко малко е нужно....   image






















Пабло Неруда е чилийски поет,
писател, публицист и дипломат ...
  
  Истинското му име е
Рикардо Елиесер Нефтали
Рейес Босоалто.

Псевдонима си е избрал в чест
на чешкия поет Ян Неруда.
Носител е на Нобеловата награда
за литература от 1971 г.  
  Автобиографията му, която излиза
през 1973 г се нарича
" Изповядвам, че живях"

  *****************************

Ще тръгнем там, където нищо
не ни чака, и ще намерим всичко,
чакано от нас...
Пабло Неруда ------------------------------

Забранено е!
Пабло Неруда

Забранено е
~ да не се усмихваш на проблемите;
~ да не се бориш за това, което желаеш;
~ да изоставиш всичко от страх и да не
   осъществиш мечтите си...

Забранено е
~ да плачеш, без да научаваш нищо;
~ да се събуждаш сутрин, без да знаеш,
   какво да правиш;
~ да се страхуваш от спомените си...

Забранено е
~ да не показваш любовта си;
~ да накараш друг да плати твоите дългове
   и лошо настроение;

Забранено е
~ да изоставиш приятелите си и да не опиташ
   да разбереш, какво сте преживели заедно;
~ да им се обаждаш само, когато
   се нуждаеш от тях;

Забранено е
~ да не бъдеш "Ти" пред хората;
~ да се преструваш пред тези, които
   не те интересуват;
~ да се държиш мило само, за да те запомнят
   и да забравиш всички, които те обичат...

Забранено е
~ да не правиш нищо за себе си;
~ да не вярваш в Бог и да не чертаеш
   съдбата си;
~ да се страхуваш от живота и неговите
   трудности;
~ да не изживяваш всеки ден така,
   сякаш е последен...

Забранено е
~ да си спомниш за някой, без да се зарадваш
   и да забравиш неговите очи, неговата усмивка,
   всичко..., само защото пътищата ви вече
   не се пресичат;
~ да забравиш миналото и да останеш в настоящето;

Забранено е
~ да не се опитваш да разбереш хората;
~ да мислиш, че техният живот струва повече от твоя;
~ да не знаеш, че всеки има своя път и право
   на собствено щастие...

Забранено е
~ да не напишеш своята собствена история;
~ да нямаш и момент за хората, които се нуждаят от теб;
~ да не разбереш, че животът дава, но и отнема...

Забранено е
~ да не търсиш щастието;
~ да не живееш с положителна нагласа;
~ да не мислиш, че можем да бъдем по-добри;
~ да не почувстваш, че без Теб светът
   не би бил същият...
Забранено е!


image

Умира бавно, този, който не пътува, който не слуша музика, който не открива очарование в себе си!   Умира бавно този, който разрушава себелюбието си, който отказва помощта.   Умира бавно този, който се превръща в роб на навика, минавайки всеки ден по същите пътеки, който не търси разнообразие, не рискува да се облече в различен цвят и не разговаря с непознати.   Умира бавно този, който бяга от страстта и водовъртежа на чувствата, които връщат блясъка в очите и спасяват тъжните сърца.   Умира бавно този, който не променя живота си, когато е недоволен от работата и любовта си, който не рискува сигурното за неизвестното, за да преследва една мечта, който не се решава веднъж в живота си, да избяга от мъдрите съвети...   Живей днес!
Рискувай днес!
Действай днес!
Не се оставяй да умираш бавно!
Не забравяй да бъдеш щастлив!
 
image 

Любов
Заради теб, в градините на цъфтящите цветя аз страдам от
ароматите на пролетта.
Забравил съм лицето ти, вече не помня ръцете ти;
как устните ти докосват моите?
Заради теб, аз обичам белите статуи дремещи в парковете,
белите статуи, които нямат глас, нито поглед.
Забравил съм глас ти, щастливия ти глас; забравил съм
очите ти.
Както цветето е свързано с аромата си, така аз съм се вкопчил
в неясния спомен за теб. Аз живея с болка, която е като рана,
ако ме докоснеш, ще ми причиниш непоправима вреда.
Твоите ласки ме обгръщат, като пълзяща лоза по меланхолични
стени.
Забравил съм любовта ти, но въпреки това търся да те зърна
във всеки прозорец.
Заради теб, опияняващия аромат на лятото ми причинява болка;
заради теб, аз отново търся признаци, които пораждат желания:
падащи звезди, падащи обекти.
 

image


image















Обичам те не затова, че си роза солена,
топаз или лъч от изгарящи карамфили:
аз те обичам тъй, както обичат загадка,
тайно от всички, дълбоко в душата и в мрака.

Обичам те като растение неразцъфтяло,
скрило отблясъци от неродени съцветия;
в моето тяло, от твоята обич събудено,
смътно живее стаеният дъх на земята.

Обичам те, без да гадая кога, откъде или колко,
обичам те просто, без всякаква цел и без гордост:
така те обичам - а иначе аз не умея,

така, сякаш ни аз, ни ти сме отделно,
ръката ти, спряла на моята гръд, е и моя,
очите ни, слели се, сънища виждат еднакви.



image

Тази нощ, мога да напиша
              най-тъжните си редове


Да напиша например " Ивиците от сини, далечни
звезди са обсипали нощта"

Нощният вятър пронизва небето и пее
Тази нощ, мога да напиша най-тъжните си редове
За това, че я обичах, а понякога и тя - мен.

В нощи като тази, я държах в ръцети си
И я целувах пак и пак, под безкрайното небе

Тя ме обичаше, а понякога и аз - нея
Как може някой да не обича, нейните големи,
замечтани очи?

Тази нощ, мога да напиша най-тъжните си редове
Да мисля, че я няма. Да усещам, че съм я загубил.

Да чуя безкрайността на нощта, още по-безкрайна без нея
И стихът пада леко върху душата, като роса върху тревата

Какво значение има, че моята любов не я задържа?
Нощта е обсипана със звезди, а тя не е със мен.

Това е всичко. В далечината някой пее. В далечината.
Тъга има в моята душа, че съм я загубил.

Както погледът ми търси нея,
така и сърцето, но тя не е с мен.

Същата нощ, бродим между същите тези дървеса
Ние, които вече не сме тези, които бяхме.

Не я обичам вече, това е сигурно, но как само я обичах някога
Гласът ми намираше вятъра за да докосне ухото и...

Друг. Тя ще бъде при друг. Като моите целувки преди.
Като нейния глас, нейното тяло. Нейните безкрайни очи.

Не я обичам вече, това е сигурно...ала дали?
Да обичаш толкова кратко, а да забравяш толкова дълго...

В нощи като тази, я държах в ръцети си
Тъга има в моята душа, че съм я загубил.

Това е последната болка, през която ще мина заради нея
и това са последните редове, които ще напиша

Тази нощ, мога да напиша най-тъжните си редове...

image
 






Гласувай:
26



1. mt46 - !
14.10.2011 09:31
Забранено е
~ да изоставиш приятелите си и да не опиташ
да разбереш, какво сте преживели заедно;
~ да им се обаждаш само, когато
се нуждаеш от тях;

Забранено е
~ да не бъдеш "Ти" пред хората;
~ да се преструваш пред тези, които
не те интересуват;
~ да се държиш мило само, за да те запомнят
и да забравиш всички, които те обичат...
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - Благодаря ти, Таничка! Превърна този ден в необикновен...
14.10.2011 11:16
"Забранено е да не изживяваш всеки ден така, сякаш е последен..."

"Тази нощ, мога да напиша
най-тъжните си редове

Да напиша например " Ивиците от сини, далечни
звезди са обсипали нощта"

Хубав ден и ти благодаря, че припомни точно тези ивици, обсипали пътя на един от най-големите поети. Чилиецът Пабло Неруда ...


цитирай
3. makont - Здравей Таня,
14.10.2011 11:45
тази всепризната истина, да живеем на мига, днес, пълноценно си я представила толкова красиво. Ето, сега запретвам ръкави и се стягам, да бъда добричка, да обичам още повече, да си довърша работата с удоволствие, да..., да.... и да ти изпратя една голяма Усмивка!
цитирай
4. magicktarot - Привет, Таня! И аз се присъединявам към Надя за необикновения ден! Благодаря ти!
14.10.2011 11:49
Чела съм Неруда, но беше отдавна и някак съм го позабравила! Сега, заради тебе, ще се върна към него - благодаря ти още веднъж! Поздрави и никакво престъпване на забраните! :))))
цитирай
5. stela50 - 1. mt46
14.10.2011 12:18
Много е важно да се спазват някои забрани , Марин ...
Поздрав и приятен ден !
цитирай
6. stela50 - 2. malchaniaotnadejda7
14.10.2011 12:23
Радват ме думите ти , Надя ... Хубаво е този ден да е различен .
Снощи се зачетох и се върнах към Пабло Неруда , спомних си този стих :
...Обичам те не затова, че си роза солена,
топаз или лъч от изгарящи карамфили:
аз те обичам тъй, както обичат загадка,
тайно от всички, дълбоко в душата и в мрака...
И всичко останало оживя в мислите ми .
Поздрави и прегръдки !

цитирай
7. stela50 - 3. makont
14.10.2011 12:26
Благодаря за Голямата усмивка и добри думи , Мая ...
Нека спазването на тези забрани започне днес , сега.
Поздрав и сърдечна прегръдка от мен !
цитирай
8. stela50 - 4. magicktarot
14.10.2011 12:31
Здравей , Магична ... Важни са тези забрани , прекрасни са стиховете
и мъдрите мисли на Пабло Неруда ... Снощи те просто ме намериха .
Великолепен е разказът ти , мила . Много ми хареса . Извини ме ,нямах време
за коментар .
Прегръдка и приятен ден !
цитирай
9. bven - Привет, Стела, май целият ни живот е така:
14.10.2011 14:59
Ще тръгнем там, където нищо
не ни чака, и ще намерим всичко,
чакано от нас...
Хубави мисли!:)))
цитирай
10. yotovava - С всеки ден се раждам отново,
14.10.2011 15:01
по малко, че да не ми остане време за умиране :))))

Поздрав
Валя
цитирай
11. stela50 - 9. bven
14.10.2011 15:45
Колко мъдрост и истина има в тях , нали ...
...ще намерим всичко , чакано от нас ...
Поздрав и приятен ден , Бвен !
цитирай
12. stela50 - 10. yotovava
14.10.2011 17:03
Харесва ми твоята философия , Валя ... Поздрави !
Хубава есенна вечер !
цитирай
13. priqtel12 - Да, щастието се корени в мига!
14.10.2011 21:07
Прекрасен избор на стихове, поздравления за което!!!!
цитирай
14. stela50 - 13. priqtel12
14.10.2011 21:18
Благодаря , Ива ... Радва ме одобрението ти
и това , че си тук .
Хубава вечер , мила !
цитирай
15. magnoliya - Поздрави . . .
14.10.2011 23:13
Поздрави за Пабло Неруда!
Беше ми приятно при теб!
цитирай
16. stela50 - 15. magnoliya
14.10.2011 23:54
И на мен ми е приятно , че се отби и сподели , Магнолия ...
Благодаря ти !
цитирай
17. ognena71 - Забранено е ~ да не се усмихваш на ...
15.10.2011 02:52
Забранено е
~ да не се усмихваш на проблемите;
~ да не се бориш за това, което желаеш;
~ да изоставиш всичко от страх и да не
осъществиш мечтите си...

Забранено е
~ да плачеш, без да научаваш нищо;
~ да се събуждаш сутрин, без да знаеш,
какво да правиш;
~ да се страхуваш от спомените си...


Поздрави мила!
цитирай
18. naidobriq - Харесват ми забраните..:))
15.10.2011 05:04
Чудесен постинг..
Весел уикенд миличка..:))
цитирай
19. stela50 - 17. ognena71
15.10.2011 09:12
Добро утро , Огнена ... Забранено е днес ...да не преживееш
един прекрасен есенен ден ...
Поздрави и прегръдки !
цитирай
20. stela50 - 18. naidobriq
15.10.2011 09:14
Благодаря , Ани ... и на мен ми харесват забраните ,
ще ги спазваме , нали ...
Хубав ден и прегръдка от мен !
цитирай
21. анонимен - windows 7 professional
19.02.2012 13:22
shop express adobe premiere cs3 update http://oxydduv.hostingsociety.com/acrobat-reader.html acrobat reader
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17589544
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59877
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930